Boeken waar ik benieuwd naar ben

Boeken

DSCN0224
Hoi!

Ik was laatst in de prachtige boekhandel in de Dominicanenkerk in Maastricht. Ik was aan het rondneuzen tussen de YA-boeken (Young Adult), en zag drie boeken die mij leuk lijken, en graag een keer wil gaan lezen. Ik heb ze hieronder op een rijtje gezet:

Het eerste boek heet ‘De Selectie’ geschreven door Kiera Cass.
2015-08-13 10.43.32

Het verhaal gaat als volgt:
Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.
bron

Het tweede boek dat is zag was ‘Waar Het Licht Is’ geschreven door Jennifer Niven.
2015-08-13 10.44.38

Het verhaal gaat als volgt:
Theodore Finch wil een einde aan zijn leven maken. ‘Ik ben kapot en geen mens die me kan maken.’
Violet Merkey is verslagen door de dood van haar zus. ‘In dat ogenblik dat onze auto zich door de vangrail boorde stierven mijn woorden ook.’

Ze ontmoeten elkaar op de rand van de hoge klokkentoren op school – vanaf dat moment begint hun verhaal. Alleen samen kunnen ze zichzelf zijn…

Ik stuur een sms naar Violet: ‘Jij bent alle kleuren ineen, op volle sterkte.’
‘Je bent echt geschift, Finch. Maar dat is het liefste wat er ooit tegen me is gezegd.’

Maar naarmate Violets wereld groeit, begint die van Finch te krimpen. Hoe ver zal Violet gaan om de jongen van wie ze is gaan houden te redden?
bron

Het laatste boek is geschreven door Veronica Rossi genaamd ‘Een Wereld Zonder Hemel’.
2015-08-13 10.50.27

Het verhaal gaat als volgt:
Of je woont in een koepel en leidt een zo goed als compleet virtueel leven, of je woont buiten de koepel en bent overgeleverd aan de wetten van de natuur. Aria weet dat haar overlevingskansen in de woestenij, oftewel de Winkel des Doods minimaal zijn nu ze is verstoten van haar thuis; de hermetisch afgesloten stad Reverie.
Als ze al niet in handen valt van rondzwervende kannibalen, dan raakt ze waarschijnlijk wel gewond tijdens een van de zeer agressieve elektrische stormen die over de vlakte jagen en waarvan alleen de vrijgekomen lucht al dodelijk kan zijn. Wanneer ze de vlaktebewoner Perry tegenkomt, lijkt hij haar enige hoop om in leven te blijven. Ze besluiten samen op te trekken en luiden op die manier een nieuw tijdperk in voor iedereen die leeft in de wereld zonder hemel.
bron

Dit waren de drie boeken die mij leuk lijken. Ken jij deze boeken, of heb je ze een keer gelezen? Laat me vooral weten wat je ervan vond!

Xoxo Saspiration

4 gedachtes over “Boeken waar ik benieuwd naar ben

Geef een reactie

