Zomer voorbij → Herfst komt eraan

Lifestyle

11988208_794765787288312_7036004818926228894_n - kopie
Hoi!

Helaas, de zomervakantie is voorbij, en school is vandaag alweer zijn tweede week in gegaan.
Ik begin nu aan m’n tweede jaar HBO van Sport en Bewegen (Leefstijl en Gezondheid).
De eerste week had ik op de maandag les, en van dinsdag tot vrijdag ben ik op Beachcamp geweest.

Als ik heel eerlijk ben had ik er weinig zin in. Ten eerste omdat er slecht weer voorspeld werd, en ten tweede omdat we allemaal in een tent moesten slapen. Persoonlijk vind ik dat helemaal niks. Met je toiletrol, en je kleding naar het badhuis lopen, op een luchtbed slapen in een tent terwijl het buiten keihard stormt. Maar goed, toch maar gaan, want het was verplicht.

Gelukkig kon ik met de auto, want ik had zoveel spullen mee, dat als ik alles had moeten dragen, ik nog geen 100 meter verder was gekomen.
Eenmaal op de camping, kwam ik aan op een zandvlakte waar iedereen zijn/haar tent moest opzetten. Ik was met een groep van acht meiden, waarvan één een tent had voor ons allemaal. Yes! Gezellig dachten we, met z’n allen! Uiteindelijk bleek het een beetje krap te zijn, maar wel leuk. Wij waren een soort van de hoofdtent waar iedereen kwam zitten.

2015-09-01 09.55.41

Nadat de tent stond, en we onze spullen erin hadden gezet, kregen we les over de zee, hoe de stroming werkt, en wat je moet doen als je niet uit de stroming komt. Ook hebben we wat theorie over het surfen gekregen. Daarna gingen we door naar de eerste activiteit. We hebben we een zandsculptuur gemaakt, en zijn we gaan powerkiten. Dat is een soort vlieger, en ik vond het echt moeilijk! Het waaide erg hard, en dat ding trok me elke keer een stukje naar voren, maar het was wel leuk om een keer te doen.
Na deze activiteit waren we tot het avond eten vrij, dus hadden we mooi tijd om onze tent nog wat beter in te richten, en de luchtbedden op te pompen. Na het avond eten, mochten we ook onze eigen gang weer gaan, en hebben we er een leuk feestje van gemaakt.

De volgende dag hadden we eerst een ontbijt, we kregen brood, yoghurt, en er was nog wat fruit. In de ochtend kregen we een les van onze mentor, want die moesten wel doorgaan vanwege project en lesgeven.
In de middag gingen we surfen. Ik had het nog nooit gedaan, en vond het stiekem wel een beetje spannend, vanwege de les over de stroming.
We moesten een stukje lopen naar een surfschool, en we kregen daar allemaal een wetsuit aan, tegen het koude water. De klas werd in groepjes verdeeld, en alle groepjes kregen een begeleider mee, die het een en ander ging uitleggen over surfen.
De eerste stap was proberen de blijven liggen op je surfboard, te peddelen, en je armen uit te strekken, alsof je aan het zweven bent. Dat lukte al vrij snel.
Daarna probeerde we ons omhoog te drukken met je armen, want zo begin je met opstaan.
Als laatste mochten we proberen op te staan. Dat vond ik echt moeilijk! Het is me één keertje gelukt, maar ik ben ook heel vaak gevallen, met een slok zeewater in m’n mond hahaha!
Het was echt heel leuk om te proberen, en ik was daarna helemaal kapot!

Na het surfen ben ik lekker warm gaan douchen, en daarna aten we pasta. Verder hebben we ’s avonds niet zoveel gedaan, en zijn we lekker gaan slapen.

De derde dag kregen we weer een ontbijt, en de eerste activiteit was Korren. Dat is eigenlijk dieren vangen in de zee. Er moest een groep de zee in, en een groep bleef op het land. Ik bleef op het land. Helaas begon het eenmaal op het strand aangekomen keihard te regenen! Iedereen op het land had het koud, en ging dus weer snel terug naar de tenten.

11227392_794766070621617_6556363152188084643_n

Die activiteit was dus snel voorbij, en dat vond ik wel jammer, want ik vind het altijd wel leuk om vissen te vangen.
Gelukkig was het ’s middags beter weer, en was onze laatste activiteit een fietstocht door de duinen.
Ik heb niet heel veel van de omgeving gezien, want ik was vooral gefocust op de mensen die voor mij fietsten, en dat ik niet van het pad af reed. Het was een pittige rit, maar wel leuk. Toen we net weer op de camping aankwamen, begon het weer te hozen, dus dat was goed getimed!

We hebben lekker even in de tent gezeten, en ’s avonds zijn we bij de snackbar een patatje gaan eten.
Het plan was voor die avond om naar Woodstock te gaan, maar dat ging niet door vanwege een bruiloft. Daarom heeft de organisatie besloten naar Rapa Nui te gaan. Helaas wat dat niet echt een leuke plek om te gek te doen en te dansen, maar meer een restaurant/bar. We moesten ook om 12 uur daar weer weg, omdat ze dicht gingen. Dus toen hebben we het op de camping nog even gezellig gehad.
De volgende dag hadden we alleen nog een ontbijt, en daarna moesten we de tent opruimen, en de koffers weer inpakken.

Ik was blij dat het Beachcamp voorbij was, maar ik heb het uiteindelijk wel leuk en gezellig gehad door de mensen die mee waren.

Vanaf nu begint het gewone leven weer. Ik vind het jammer dat de zomer  afgelopen is, maar de herfst heeft vast ook een heleboel leuke dingen te bieden. Ik heb vooral zin in de avonden waarop je de kaarsjes weer aan kunt doen, met een warme deken op de bank een filmpje of serie kunt kijken, en weer lekkere warme kleding kunt kopen.

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

