Macarons |Hema|

Food

Hoi!

Vandaag een artikel over de Macarons van de Hema.

Ik liep laatst langs de gebakafdeling van de Hema, en zag een doosje Macarons liggen. Ik wilde dit al een hele tijd proberen, maar vond het altijd wel prijzig. Nu besloot ik het toch een keer mee te nemen.

DSCN0853

Er zitten twaalf Macarons in het doosje, en zes verschillende smaken:
Pistache, Framboos, Chocolade, Citroen, Vanille en Koffie.

DSCN0858

Macarons worden gemaakt van amandelen en eiwitten, en in het midden zit crème of jam.
Ik heb nog nooit een echte Franse Macaron gegeten, dus daar kan ik ze helaas niet mee vergelijken.

Ze kwamen uit de koeling, dus ze waren een beetje zacht geworden.
Ik heb voordat ik er een ging eten, even gewacht, en merkte dat de buitenkant wel iets krokanter was geworden, en de binnenkant is ‘chewie’, zoals het hoort.
Ik had er wel iets meer van verwacht, iets meer smaak, maar verder vond ik ze niet verkeerd!

DSCN0904

Ik vind ze wel wat klein van formaat. Je hebt ze in drie hapjes op, dus dat is wel jammer.

Ik zou ze wel een keer zelf willen maken, maar volgends mij is het recept voor Macarons best lastig, en ik ben niet zo’n goede bakker! Haha!
Dus wat dat betreft zijn deze macarons ook prima.

DSCN0868
(De ingrediëntenlijst)

Ik vind de smaken Citroen en Pistache het lekkerste.

Deze kleine koekjes zijn heel erg leuk voor een verjaardag, high tea, of gewoon allemaal lekker voor jezelf.
De Macarons kosten €5,- en zijn te koop bij de Hema’s met een gebakafdeling, en via de Webshop.

Xoxo Saspiration

2 gedachtes over “Macarons |Hema|

Geef een reactie

