Dierendag |Caafje|

Lifestyle

Hoi!

Aangezien het vandaag dierendag is, leek het mij leuk om mijn huisdier voor te stellen!

Dit is Caaf. Een cavia.

DSCN0181

Caaf is een meisje, en we hebben haar nu ongeveer vier jaar.
Toen we haar kochten, hadden we er ook een mannetje bij, maar die ging helaas na een jaar dood door een ziekte.

In het begin was ze schuw, en rende ze snel het huisje, in het hok weer in als je langs liep. Nu is dat helemaal niet meer zo. Soms als je bijvoorbeeld niest of een ander hard geluid maakt, kan ze nog wel eens schrikken en weg rennen.

Ze vind het nu ook niet meer erg als je haar aait, waar ze eerst ook niet zoveel van moest hebben.

2014-11-23 15.19.38

Mijn zusje pakt Caaf elke dag, en dan knuffelt ze met haar. Ze blijft dan altijd netjes zitten, en soms ligt ze zelfs helemaal languit, waardoor het bijna lijkt alsof ze slaapt. Ik moet dan altijd lachen als ze dan ook nog erbij gaapt.

Ik pak Caaf niet zo vaak als mijn zusje doet, maar dat komt een beetje door een allergische reactie die ik vaak krijg als ik haar aai. Ik moet daarna m’n handen wassen, want als ik dat niet doe, en ik aan mijn gezicht of nek zit, dan word het rood en jeukt het. Verder gebeurd er gelukkig niks.

Maar ik ben wel echt gek op haar, en ik geef haar vaak even een aai.

DSCN1225

De laatste twee jaar begint Caaf ook steeds vaker aan je vinger of hand te likken. Ze heeft een klein tongetje, heel schattig.

Verder is Caaf dol op andijvie. Elke avond krijgt ze een aantal stukjes, maar ze begint al met piepen rond een uur of vier. Als je het geluid van een Cavia niet kent, het klinkt zo:

Ik ben heel blij met Caaf, en hoop nog vaak om haar te kunnen lachen.

Heb jij een huisdier?

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

