Dr. Oetker |Mug Cake|

Food

DSCN1420
Hoi!

Vandaag een review over de ‘Mug Cake’ van Dr. Oetker.
Ik deed laatst boodschappen bij de Ah, en zag in het schap van de bakspullen/mixen dit product liggen. Een zakje poeder, en een beetje melk, waarmee je in één minuut een cake maakt in een mok. Dat wil ik wel eens proberen!

Er was keus uit stracciatella en chocolade. Ik ging voor de chocolade.

DSCN1429

De eerste stap voor het maken van de cake, is 5 eetlepels melk in een mok te doen. Daarna mag de inhoud van het zakje erbij. In het zakje zit 60 gram cakemix.

Dit roer je door elkaar, zodat het een glad cake mengsel word. Daarna kan hij de magnetron in!

Ik heb hem er één minuut ingezet, maar ik vond hem nog iets te nat ogen, dus heb ik er nog 10 seconden bijgedaan. Toen zag de cake er goed uit. De hele keuken rook naar chocolade cake.

Je laat de cake gewoon in de mok zitten, maar laat hem nog wel even twee minuten staan om af te koelen.

DSCN1430

Daarna was het tijd om te proeven. Ik vind de cake er goed en lekker uitzien. Het lijkt ook alsof er nog kleine balletjes chocolade doorheen zitten.

Helaas was de smaak toch minder dan ik had gehoopt..
De eerste paar happen vond ik wel lekker, maar toen ik ongeveer op de helft van de mok was, wilden ik eigenlijk niet meer verder eten. Naar mijn mening is de smaak een beetje nep en chemisch, en smaakte het niet echt als chocolade. Misschien had ik teveel een net-uit-de-oven chocolade cake gehoopt, maar dat kun je niet helemaal verwachten van een mix die je maar één minuut in de magnetron hoeft te doen. De structuur vond ik trouwens wel goed, niet te droog, en echt cake-achtig.

DSCN1441

Jammer! Wie weet is de stracciatella variant beter, en zou ik die een keertje moeten testen.
Ik vond het in ieder geval wel erg leuk om een keertje te proberen.

Een zakje kost €0,89.

Heb jij de Mug Cake al eens geprobeerd?

Xoxo Saspiration

5 gedachtes over “Dr. Oetker |Mug Cake|

  1. Toevallig heb ik een paar minuten geleden ook zo’n mug cake gemaakt! Deze was alleen van zo’n merkloos iets (xenos?). Om eerlijk te zijn was het helemaal niet lekker hahah! En inderdaad smaakt het ook erg chemisch. Zo jammer!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

