DIY |Polaroid foto’s|

DIY, Lifestyle

Hoi!

Vandaag een Do It Yourself van een fotolijst met zelfgemaakte polaroid foto’s erin/op.

Laatst was ik op Pinterest aan het zoeken naar ideeën voor zelfgemaakte verjaardagscadeaus. Ik kwam een foto tegen van iemand die mini magneetjes had gemaakt, met het idee dat het polaroid foto’s waren.

Dit idee leek mij een erg leuk idee voor de persoon in kwestie, maar ik wist dat ze geen koelkast had waar het op zou kunnen, of een magnetisch bord. Daarom heb ik het idee van de magneten een beetje verandert.

d9ef3b02473750bedbdd3f5b68ac4119 bron

Ik ging naar de Hema, en kocht een fotolijst, ter grote van een A4 papier.
Bij de Action kocht ik hobbykarton, en de rest had ik al in huis!

De eerste stap die ik nam was op Google de vorm van een polaroid foto zoeken. Dat werd deze.

Polaroid Shape bron

Toen ging ik naar Word, en maakte de afdrukstand ‘liggend’. Ik plaatste drie van deze vormen naast elkaar, en zorgde dat ze op de stand ‘achter de tekst’ stonden.
Daarna koos ik de foto’s uit, en plaatste ze één voor één in de polaroid vormen. Belangrijk is wel dat je de foto’s die je kiest op de stand ‘voor de tekst zet’. Het is een beetje spelen met wat je het mooiste vind.

DSCN1725

De volgende stap was het uitprinten van de foto’s en uitknippen. Ik heb trouwens gewoon printpapier gebruikt.
Ik vond het mooier als de foto wat steviger was, dus ik heb achter elke foto een stukje hobbykarton geplakt met dubbelgevouwen plakband.

DSCN1727

En dit is dan het resultaat. Ik heb er later nog meer foto’s bij gemaakt.
Je kunt ervoor kiezen om de foto’s in de lijst te doen, maar ik vond het leuker om ze gewoon op het glas te plakken, wederom met dubbelgevouwen plakband.
Het is ook leuk om een aantal foto’s er nog extra bij te geven, zodat de persoon die het krijgt, het helemaal naar eigen smaak kan opplakken.

Waar ik later nog aan dacht was om onder de foto’s een leuke tekst te zetten. Bijvoorbeeld de plaats en het jaar.

Ik hoop dat je het een leuke DIY vond, en dat je er misschien wat inspiratie uit heb kunnen halen.

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “DIY |Polaroid foto’s|

Geef een reactie

