|Thee Tag|

Tag

Hoi!

Vandaag vul ik weer eens een tag in, en wel de ‘thee’ tag. Ik zag hem op Carmen in Zweden, en vond hem erg leuk aangezien ik wel een theeleut ben.

Losse thee of theezakjes?
Ik heb liever thee uit een theezakje. Niet omdat ik het veel lekkerder vind, maar het is gewoon makkelijker.

Drink je liever sterke thee of slappe thee?
Ik drink het liefste thee die even ingetrokken is, maar niet te sterk.

Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Het lekkerste vind ik een koekje (speculaas, zandkoekje, bokkenpootje) of chocolade (melk of bonbon).

DSCN2144.JPG

Wat zijn je favoriete smaken thee?
Goedemorgen Thee (Pickwick)
Gekarameliseerde Peer (Pickwick)
Groene thee met citroen (Pickwick)
Rooibos (Jacob Hooi)
Perzik (Pickwick)
Witte thee met jasmijn en oranjebloesem (Ah)

Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
In de ochtend neem ik bijna altijd Goedemorgen thee, en in de middag en avond varieert het wat meer naar waar ik zin in heb.
Per seizoen verandert mijn smaak ook meer. In de winter vind ik kruidige thee lekker, en in de zomer een minder sterke smaak, zoals citroen.

Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment.
Op dit moment vind ik Goedemorgen thee lekker, Rooibos thee, en Witte thee.

DSCN2125.JPG

Uit welke kopjes of glazen drink je het liefst thee?
Ik drink het liefst thee uit een glas, dan heb ik het idee dat het langer warm blijft.

Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (denk aan groot/klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Mijn ideale kopje moet niet te klein zijn, maar ook weer niet een enorme emmer. Het glas moet wel een beetje dik zijn, want anders is het te heet om vast te houden. En het oortje moet groot genoeg zijn, zodat ik niet met mijn vingers tegen het glas aan zit. Haha wat een eisen!

DSCN2149.JPG

Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Aardbeien thee, Sinaasappel thee, Mandarijn thee maar ook Cupcake of Muffin thee.

Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Ik vind thee het allerlekkerst als het een koude dag is, eerst lekker gedoucht heb, in m’n pyjama op de bank zit met een dekentje, en een koekje kijkend naar een film of serie.

DSCN2152.JPG

Dit waren alle vragen! Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen, en vul hem vooral zelf ook in.

Xoxo Saspiration

 

Geef een reactie

