|Dr. Oetker Red Velvet|

Food

Hoi!

Een tijdje geleden zag ik in de Albert Heijn een bakmix staan van Dr. Oetker voor Red Velvet taart. Ik had het nog nooit gegeten en was er erg benieuwd naar.
Ondertussen heb ik al drie verschillende soorten geproefd, en besloot deze week samen met Carmen om hem te gaan maken. Hopelijk is hij net zo lekker als de voorgangers!

Op het pak staat wat je er nog los bij nodig hebt:
2 Eieren
100 gr. Monchou
250 ml. Slagroom

Verder zit er in het pak een bakmix, een toppingmix, en een kartonnen bakvorm.

Wat moet je doen?
1.
Verwarm eerst de oven voor op 160C. Vouw de bakvorm en zet deze op  het rooster/bakplaat.
2. Pak een beslagkom en doe de taartmix, de eieren en 100 ml slagroom erin. Roer het even rustig door, zodat het niet meer stuift.
Mix het geheel drie minuten op de hoogste stand tot een luchtig beslag.
Verdeel daarna het beslag in de bakvorm en zet hem voor 50-55 minuten in het midden van de oven.
3. Belangrijk! Was je bakspullen meteen af om rode aanslag te voorkomen.
4. Prik met een satéprikker in het midden van de taart, als hij er droog uit komt, is de taart klaar. Zo niet, laat hem dan nog 5 minuten in de oven staan.
5. Laat de taart nog 30 minuten afkoelen voordat je de bakvorm eraf haalt.

De topping:
Doe 100 gram MonChou in een kom en mix het glad. Voeg daarna de toppingmix en de rest van de slagroom toe en mix het geheel 1/2 minuut op de laagste stand tot een dikke massa.
Mix hierna nog eens 2 minuten op de hoogste stand tot een luchtige topping.

De decoratie:
1.
Snij met een mes de bakvorm los.
Tip: schraap met een lepel de kartonnen taartrand schoon en vang de kruimels op. Deze kun je gebruiken voor de decoratie.
2. Snij de taart horizontaal door midden met een broodmes.
3. Leg de bovenste helft even op een bord. Bestrijk 1/3 van de topping op de onderste helft van de taart. Leg de bovenste helft erop, en bestrijk 1/3 van de topping op de bovenkant, en 1/3 op de zijkant.
4. Versier als laatste de taart met de bewaarde kruimels naar eigen inzicht.

Op de verpakking staat duidelijk beschreven hoe je de cake en de topping moet maken. Ook heeft Dr. Oetker op de site een filmpje waarin de taart gemaakt wordt.

We hebben de stappen gevolgd, en dit is het resultaat!
De tip die op de verpakking staat om de kruimels als decoratie te gebruiken vonden wij erg leuk, en hebben we dus ook gedaan.

DSCN2177.JPG

En nu de binnenkant:
DSCN2191.JPG

De taart ziet er bijzonder en leuk uit. Hij is mooi rood en lekker luchtig.
Helaas was de smaak een teleurstelling. De taart zelf heeft weinig smaak, een klein beetje chocolade, en iets wat chemisch. Het enige wat ik proefde was de MonChou van de topping, en die was wel lekker. Echt heel erg jammer! Ik zou hem niet nog een keer kopen, maar gewoon helemaal zelf maken.

Xoxo Saspiration

In samenwerking met Carmen in Zweden

 

11 gedachtes over “|Dr. Oetker Red Velvet|

  1. Ik raad iedereen die dit leest aan om eens een echte red velvet cake te proeven voor je dit na gaat maken met deze mix – red velvet cake is namelijk echt geweldig! Dit ziet er uit als een prima taart, maar een echte verse red velvet lijkt me toch net ietsje anders. Een eerlijke review 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. hoihoi,

    Ik heb eerst een self made Red Velvet gemaakt en die was heerlijk. Gisteren heb ik puur uit nieuwsgierigheid het recept van Dr Oetker gemaakt. Nou inderdaad wat een teleurstelling. het smaakt nergens naar dan alleen de e-nummers. Ik vind het geen red velvet. Ik ben blij dat ik het niet andersom heb gemaakt.

    Like

  3. Ik vind de dr. Oetker verwen red velvet cakemix ook teleurstellend. Na t volgen van de instructies, was t resultaat een redelijk droge cake met weinig smaak. De topping (met monchou) werd bij mij niet harder in de koelkast. Dat was wel iets fijner geweest bij t decoreren. De topping had van mij wat meer naar roomkaas mogen smaken. Deze topping vond ik in deze hoedanigheid zeer smakeloos.
    Conclusie: hele taart droog en smakeloos.
    De red velvet cakemix van jamin is veel luchtiger en lekkerder van smaak (wel iets minder rood omdat aan de mix minder kleurstof is toegevoegd. Vind ik eigenlijk ook weer een plus). De mix van de jamin is in mijn optiek wel een aanrader.

    Like

Geef een reactie

