DIY Kerst Cadeaus

DIY, Inspiratie

Hoi!

Aangezien het bijna Kerst is, leek het me leuk om een blogpost te maken met DIY ideeën van Pinterest om te maken en cadeau te geven. Ik vind het erg leuk om zelfgemaakte cadeaus te geven, omdat de meeste mensen dat nog meer waarderen dan een gekocht cadeau.

DIY Onderzetters:
Onderzetters.jpg
Bron

Vorig jaar heb ik zoiets gemaakt voor mijn familie. Ik had houten onderzetters en een sponskwast gekocht bij de Action en Mod Podge bij de Xenos.
Het eerste wat ik deed was de onderzetter meten, en daarna koos ik eigen foto´s uit die ik in Word dezelfde maat maakten.
Daarna had ik ze op gewoon A4 papier uitgeprint, en uitgeknipt.
Eerst deed ik een laagje Mod Podge op de onderzetter, en daarna plakte ik de foto erop. Vervolgens doe je er nog een laagje Mod Podge overheen, en laat het opdrogen.
Waar je wel op moet letten is dat je niet al te donkere foto´s kiest, want ik kreeg wat donkere strepen over de foto heen door de inkt.
Mijn familie was er erg blij mee, en vonden het een heel leuk cadeau.

Schoenendoos Projector:
Schoenendoos Projector.jpg
bron

Dit vind ik echt een heel leuk idee! Een schoenendoos waar je een vergrootglas in maakt, en dan je telefoon inzet, waardoor het beeld in het groot kan worden afgebeeld op bijvoorbeeld een muur! Als je iemand kent die van films of series houd, is dit een erg leuk idee voor de donkere dagen.

DIY Waxinelichthouders:
DIY kaarsenhouder
bron

Ken je iemand die het gezellig vind om de kaarsje aan te zetten? Misschien kun je dan wat met dit idee. Het enige wat je nodig hebt is een potje, glitters, lijm en een waxinelichtje. Maar je kunt ook glitter washitape kopen of iets anders op de potjes plakken zoals bladeren of foto´s zoals hieronder:

DIY kaarsenhouder met foto's1.jpg
bron
Dit is een beetje hetzelfde als bij de onderzetters, maar ook weer erg leuk.

Als laatste vond ik dit idee in het tijdschrift van de Hoogvliet ook erg leuk!
Gebruik een lege chipskoker en stapel daar zelf gebakken koekjes in. Bijvoorbeeld de zandkoekjes die ik erg lekker vind. Pak de koker vervolgens in met een leuk papiertje, of print het cadeaupapier uit.

DSCN2240.JPG

Dit waren een aantal DIY ideeen! Ik hoop dat je het leuk vond en dat je er inspiratie voor de feestdagen uit hebt kunnen halen.

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “DIY Kerst Cadeaus

Geef een reactie

