|Purol Zalf∙Onguent|

Beauty, Lifestyle

Hoi!

Vandaag een blogpost over de zalf van Purol.

Als het gaat om het verzorgen van een schrale of droge huid dan is deze zalf toch echt wel mijn nummer 1.  Ik heb ondertussen twee blikjes verslonden en met één blikje doe ik langer dan een jaar. Ik gebruik de zalf elke dag op mijn lippen.

Op het blikje staat:
Verzachtend en helend voor de schrale geïrriteerde huid.

Op de achterkant staat:
De vertrouwde zalf met een verzachtende en beschermende werking. Maakt huid en lippen zacht en soepel. Voor de droge, schrale huid en voor ruwe plekken en koofjes. Ook te gebruiken bij kleine wondjes en schrammen. Wond wassen, Purol erop en zonodig een pleister. Geschikt voor jong en oud, ook voor baby’s.

Verder staat er nog een ingrediëntenlijst op de achterkant waarvan Carmel mij het meeste opvalt. Dit ingrediënt helpt mee aan het herstellen van de schrale en geïrriteerde huid.

DSCN3712.JPG

De zalf oogt in het potje gelig, maar op de huid is hij gewoon doorzichtig, vettig en glimmend.
Het duurt vrij lang voordat de zalf is ingetrokken, maar dat vind ik zelf geen probleem, omdat ik het voornamelijk op mijn lippen gebruik. Ik vind het erg fijn dat de zalf er meteen voor zorgt dat mijn lippen niet meer trekken en pijnlijk aanvoelen.

Purol beschrijft de geur als licht medicinaal. Ik vind het zelf een lekkere geur en niet storend.

Het blikje is gemakkelijk te openen via de ‘drukplek’. Wanneer je daar met je duim op drukt klikt het dekseltje van het bakje af.

DSCN37181.jpg

Het enige nadeel van de zalf is dat het niet heel hygiënische werkt. Je zit namelijk elke keer met je vinger in de zalf.

Je kunt Purol in verschillende drogisterijen en supermarkten kopen in twee verschillende maten: 30 ml (€2,39) of 50 ml (€4,09) (Prijzen verschillen soms per winkel).

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “|Purol Zalf∙Onguent|

Geef een reactie

