|Paaseitjes Jamin|

Food

Hoi!

Pasen komt er weer aan, en dat betekend: Paaseitjes!! Je kunt ze bijna overal al vroeg kopen, maar ik heb één favoriete winkel waar ik elk jaar een grote zak paaseitjes koop en dat is Jamin.

Jamin heeft elk jaar midden in de winkel bakken met allerlei soorten smaken paaseitjes staan die je net als schepsnoep zelf in een zak mag scheppen. Er zitten gewone bekende smaken in, maar ook hele aparte smaken zoals appeltaart, suikerspin, bananasplit, cookie dough, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vond het lastig om te kiezen, maar ik heb een aantal smaken meegenomen en op een rij gelegd:

DSCN4104.JPG

-Het Stroopwafel eitje is van de buitenkant van melk en binnenin zit karamel. Ik proef geen wafel of stukjes koek. Dat vind ik wel jammer.

-De Suikerspin paasei is gemaakt van witte chocolade en binnenin zit een romige crème met een aardbeien smaak. Ik vind het niet zozeer naar suikerspin smaken, maar ik vond hem wel lekker.

-De Choco Duo is een eitje die weer wat normaler is namelijk wit en melk chocolade. Ook erg lekker.

-Praline vond ik een lekker eitje, de buitenkant is van melkchocolade en binnenin zit een chocolade crème.

-De grijze is marsepein puur, die ik ook op z’n tijd wel lekker vind.

-De Meringue vond ik erg apart. Het is namelijk een soort schuim wat er in de chocolade zit. Net als de marsepein af en toe wel lekker.

-De Trio Chocolade vind ik erruug! lekker. Drie soorten chocolade in één eitje!

-Pannacotta Melk was een eitje die nieuw was, en waar ik erg benieuwd naar was. De buitenkant is van melk chocolade en in het midden zit een romige crème met rode stippen. De smaak is een beetje zoetig.

-De Crispy Praline vond ik ook wel lekker, maar is niet mijn favoriet. Er zitten een lekkere room in met krokantje balletjes.

-Cookies & Praline vond ik eigenlijk hetzelfde al de Crispy Praline.

-Dan nu de favoriet: Cookies & Cream. Ik vind het lastig om smaken uit te leggen, maar deze smaakt gewoon naar zijn naam.

-De fel groene is een eitje met stukjes Hazelnoot. Ik vind deze lekker, maar de stukjes zijn erg klein, waardoor je ze eigenlijk niet goed proeft.

Eentje die ik deze keer niet had meegenomen, maar wel erg lekker vind is het Tiramisu paaseitje. Hij heeft een lichte koffiesmaak en een lekkere room.

Dit waren een aantal paaseitjes die ik laatst heb geproefd.
Als je benieuwd bent naar de paaseitjes, dan kun je op de website alle smaken vinden.

Xoxo Saspiration

3 gedachtes over “|Paaseitjes Jamin|

Geef een reactie

