Elizabeth Arden |Eight Hour Cream Lip Protectant|

Beauty

Hoi!

Vandaag een blogpost over de Elizabeth Arden Eight Hour Cream Lippenbalsem. Ik heb al veel goede dingen over deze lippenbalsem gehoord, en nu zag ik een klein blikje liggen op het vliegveld van Kopenhagen. Ik besloot hem mee te nemen en uit te proberen.

Wie is Elizabeth Arden?
Elizabeth Arden startte haar eigen schoonheidssalon (Red Door Salon) op in 1910. Niet lang daarna opende ze meerdere Red Door Salons en in 1915 ging ze ook internationaal. Elizabeth Arden ontwikkelde in de tweede wereldoorlog een rode lipstick voor de vrouwelijke soldaten die perfect afstemde op hun uniformen.
Ook zorgde Elizabeth Arden ervoor dat make-up werd gedragen door het brede publiek en  bouwde als een van de eerste een cosmeticamerk op. (bron)

De meeste mensen hebben wel eens van het merk Elizabeth Arden gehoord, en de Eight Hour Cream is hierbij het populairste product. Het is een crème die geïrriteerde of droge plekjes binnen acht uur helpt herstellen. Vandaar dus de acht.

DSCN4433.JPG

De lippenbalsem komt in een stevig tinne blikje met een draaideksel. Wanneer je deze open draait zie je een licht oranje/grapefruit kleurige balsem.

Het aanbrengen van de balsem gaat heel gemakkelijk. Je kunt met je vinger soepel over de balsem wrijven en uitsmeren over de lippen. De balsem is transparant, dus mijn lippen hebben alleen een mooi glansje. Ik merk dat de balsem vrij lang blijft zitten, wat ik zelf prettig vind. De balsem verzorgt mijn lippen goed, en ik heb nadat het ingetrokken is geen last meer van een schraal of geïrriteerd gevoel.

DSCN4443.JPG

Ik vind de geur van de balsem prima, maar niet super lekker. Het is een beetje een grapefruit achtige geur. Het stoort mij niet, maar ik heb wel eens lekkerder ruikende balsems gehad.

Ik ben erg tevreden over de Eight Hour Cream Lip Protectant en ik gebruik hem dagelijks.
Je kunt Elizabeth Arden kopen bij bijvoorbeeld Douglas of Ici Paris. De prijzen zijn verschillend per winkel/webshop, zo rond de €9,-. Dat vind ik best een hoge prijs, maar je doet wel lang met een blikje.

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “Elizabeth Arden |Eight Hour Cream Lip Protectant|

Geef een reactie

