|Allure Kristalpad|

Beauty, Tip

Hoi!

Vandaag een blogpost over de Allure Kristalpads.

Kristalpads zijn als een ware een soort schuurpapiertjes die door middel van ronddraaiende bewegingen pijnloos ongewenste haartjes kunnen verwijderen.
Ik heb al eens eerder zo’n zelfde manier van ontharen uitgeprobeerd, maar dan van een ander merk. Ik kocht dit pakketje van het merk Allure op de Beautyglossparty, omdat ze voor een leuke prijs werden aangeboden.

DSCN5432.JPG
In het pakketje zat een starterkit, een navulpakket en een bodycrème. De starterkit bestaat uit twee verschillende maten handschoenen en 8 Kristalpads (4 grote en 4 kleine).
Het navulpakketje bestaat uit 12 Kristalpads (6 grote en 6 kleine). Met alles bij elkaar kan ik volgens de verkoopster 3 jaar doen.

De bedoeling is dat je een kristalpad op de handschoen plakt en vervolgens kun je beginnen met ontharen. Je begint op een plek en draait hier eerst vijf keer linksom en daarna vijf keer rechtsom op dezelfde plek. Het ligt een beetje aan de dikte en lengte van het haar, maar je kunt gewoon door blijven draaien totdat het haar weg is. Druk niet al te hard, dan kun je rode plekken krijgen! Als het haar weg is, blijft mijn huid een beetje wit. Dit komt doordat de kristalpad ook dode huidcellen verwijderd. Het is dus ook een soort peeling. Het verwijderen van het haar doet helemaal geen pijn en mijn huid is echt super glad! Het is wel belangrijk dat je huid helemaal droog en vetvrij is, anders werkt het niet. Wanneer de kristalpad er wit uitziet, kun je hem even op een handdoek kloppen en kun je weer verder. Als je helemaal klaar bent, kun je de handschoen ook onder de kraan afspoelen.

DSCN5434.JPG

De grote handschoen is bedoeld voor grote oppervlakte, dus bijvoorbeeld je benen en armen. En de kleine handschoen kun je gebruiken voor je oksel, bikinilijn en je gezicht.
Ik heb het geprobeerd in mijn oksel, maar dat vind ik wel een lastige plek om de kristelpad te gebruiken. Mijn bovenlip lukt daaraan tegen wel goed.

DSCN5370.JPGDSCN5374.JPG
Hierboven zie je twee foto’s van voor het ontharen en na het ontharen. Op de onderste foto is duidelijk te zien dat mijn huid witter is geworden doordat de dode huidcellen ook verwijderd zijn. Wanneer je je benen weer afspoelt of insmeert zie je dat niet meer.

In de gebruiksaanwijzing staat dat hoe vaker je de kristalpad gebruikt, hoe zachter de haartjes terug komen. Dit heb ik zelf nog niet ondervonden, maar mijn zusje gebruikt ze al langer, en heb ik wel gezien dat het bijvoorbeeld langzamer groeit dan met een scheermes.

Ik ben erg positief over de kristalpads en ik vind ze een handig alternatief voor een scheermes of scheerapparaat. Ook is het mapje erg handig om mee te nemen op reis! Deze manier van ontharen duurt wel wat langer en vergt meer moeite, maar dat vind ik niet erg.
Ook merk ik dat als ik het bij mijzelf doe, op sommige plekken wel lastig is om goede ronddraaiende bewegingen te kunnen maken (bijvoorbeeld op mijn knieschijf), dus daar gebruik ik wel liever een scheermes.

Een starterkit kost €39,95 en het navulpakketje €19,95. Ik kocht ze bij elkaar voor €35,-. Als je benieuwd bent, houdt dan bijvoorbeeld de huishoudbeurs in de gaten, want daar staan ze vaak, en kun je het uitproberen.

Xoxo Saspiration

Voor meer informatie kun je even op de website kijken.

Geef een reactie

