Kneipp 125 jaar |Bodylotion & Douchegel|

Beauty, Inspiratie

Hoi!

Nog niet zo heel lang geleden schreef ik een blogpost over de nieuwe zomerse Limited Edition douchegel van Kneipp. Nu zag ik van de week een klein schap staan in het Kruidvat met weer twee nieuwe producten! Deze keer zijn het een bodylotion en een douchegel die speciaal voor het 125 jarig bestaan zijn ontwikkeld. Ik ben altijd erg tevreden met de producten van het merk en deze twee zagen er mooi uit, en het allerbelangrijkste, ze roken ook erg lekker. Ik besloot ze mee te nemen en uit te proberen.

Ik begin met de bodylotion in een lieve roze tube van 200 ml. De lotion heeft de geur klaproos en hennep. Dit zijn voor mij niet meteen de geuren die mij aanspreken, maar ik vind hem eigenlijk erg lekker ruiken. Ik ruik vooral de klaproos, maar het is niet overheersend. Het is een zepige en bloemige geur die mij rustig maakt.

Op de tube staat:
De Kneipp body lotion klaproos – hennep met natuurlijke oliën van klaprozen en hennep zorgt voor mooie momenten met een gevoel van welbevinden. De serene geur ontspant lichaam en geest bij stress en spanning. De plantaardige verzorgende formule bevat een combinatie van hoogwaardige amandelolie en intensief voedende sheabutter. Het natuurlijk voedende effect wordt versterkt door de combinatie van celbeschermende vitamines A en E en huidverzorgende panthenol.

DSCN5568.JPG

De lotion is gemakkelijk te verdelen, niet te vloeibaar en niet te dik. Het valt op dat hij snel in mijn huid trekt, en mijn huid meteen zacht maakt. Dat vind ik super fijn! Ik vind hem ook erg lekker als handlotion, plakt niet en is niet vettig.

DSCN5571.JPG

De tweede tube is een douchegel met een frisse gele kleur en wederom 200 ml. inhoud.
Deze douchegel heeft de geur citrus en litsea cubeba. Van het laatste ingrediënt had ik nog nooit gehoord, dus dat heb ik even opgezocht: het is een tropische boom met citroen geurende bladeren en bloemen. De olië wordt uit de vrucht verkregen doormiddel van stoomdestillatie. De olie heeft een ontspannende werking, maar kan ook helpen tegen hoofdpijn of spierpijn. bron

Op de tube staat:
Geniet van elke dag met de verwikkende en activerende Kneipp douche citrus – litsea cubeba. De frisse, zonnige geur van de natuurlijke etherische oliën van litsea cubeba en citrus verbetert je stemming aantoonbaar. Een studie bevestigt ook het sterk verbeterde huidgevoel tijdens en na het douche.

DSCN5576.JPG

De douchegel ruikt heel duidelijk naar citroen. Het is een wat zuurdere geur die mij doet denken aan een Napoleon snoepje. De geur geeft mij een fris gevoel en een soort opkikkertje. Je wordt wakker van de geur en krijgt energie. Ik heb een schoon gevoel na het douchen, maar wel een lichte droge huid, dus naderhand smeer ik mij even in.

Ik kocht deze twee tubes voor de aanbieding van €5,99 en de tweede halve prijs bij het Kruidvat.

Xoxo Saspiration

 

Een gedachte over “Kneipp 125 jaar |Bodylotion & Douchegel|

Geef een reactie

