|Food Soul Festival Noordwijk|

Food, Lifestyle

2016-05-29 12.51.47.jpg
Hoi!

Zondag heb ik met Carmen en mijn zusje het Food Soul Festival bezocht. We kwamen het evenement tegen op Facebook en het leek ons erg leuk. Ten eerste omdat we allemaal wel van lekker eten houden, en ten tweede werd het festival gehouden bij de vuurtoren in Noordwijk, lekker dicht bij het strand.

Het festival begon om 12:00, dus we zorgden dat we ruim op tijd in Noordwijk waren, en zijn eerst even lekker langs de zee een stukje gaan lopen (een beetje trek kweken).
Het was helaas niet super stralend weer, maar met een vestje of dun jasje prima te doen.

Daarna zijn we naar de vuurtoren gaan lopen waar alle foodtrucks omheen stonden met tafels en stoeltjes. We zijn even langs alle foodtrucks gaan lopen om te kijken wat er allemaal voor lekkers te krijgen was en hoeveel het ongeveer zou kosten. Je kon eten en drinken kopen doormiddel van muntjes, dus die zijn we daarna even gaan kopen. Eén muntje was €1,25.

2016-05-29 12.52.20.jpg
DSCN5620.JPG

Ik had wel stevige trek, dus ik ging voor de Classic Hamburger van ‘The Bief Chief’. Deze kosten 7 munten wat in totaal dus neer komt op €8,75. Het was een erg lekkere hamburger op een geroosterd broodje bedekt met ketchup, augurk, cheddar, romaine sla en gele mosterd.

2016-05-29 13.05.49.jpg

Na de hamburger kregen we wel een beetje dorst, maar ik vond de prijzen jammer genoeg aan de hoge kant, dus hebben we uiteindelijk een sapje gehaald met aardbei en sinaasappelsap en een ijskoffie. Dit was bij elkaar ook €8,75 wat ik echt belachelijk vind voor twee kleine drankjes. Gelukkig waren ze wel erg lekker, maar daarna waren de muntjes op en vonden we het wel mooi geweest.

Ik begrijp dat zo’n evenement als dit erg veel geld kost voor de organisatoren, maar vanwege de hoge prijzen was de lol er voor ons wel snel vanaf. Als alles een leuker prijsje had gehad, hadden we ook veel meer gegeten en gedronken. Naast eten en drinken was er ook een kleine truck waar je leuke foto’s kon maken en een silent disco.

Ik vind dit soort food festivals erg leuk, en ik merk ook dat er steeds meer worden georganiseerd, dus ik hoop er deze zomer nog veel meer te kunnen bezoeken, maar van te voren wel even sparen.

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

