|Een dagje Antwerpen|

Inspiratie, Lifestyle

Hoi!

Dinsdag 5 juli ben ik met mijn zusje en beste vriendin Carmen een dagje naar Antwerpen geweest! Carmen vond een leuke aanbieding voor treinkaartjes waardoor we voor een prettig prijsje met de Thalys konden reizen. We kozen voor Antwerpen, omdat de reis niet zo lang duurt, en we daar graag nog eens heen wilden gaan.

We hadden de trein van 8:30uur en kwamen om 9:30uur aan op het station van Antwerpen. Ik vind het een heel mooi station en er staat duidelijk aangegeven waar je naartoe moet. Vanaf het centraal station kun je in een rechte lijn naar de winkelstraten en restaurantjes lopen.

|Antwerpen Centraal Station – Koningin Astridplein 27|Station Antwerpen.jpgStation Antwerpen1

Na de treinreis hadden we allemaal wel zin in een kop koffie/thee en een stuk taart, dus zijn we eerst opzoek gegaan naar een cafeetje om even lekker te kunnen zitten. Terwijl we richting de winkels liepen kwamen we langs ‘The Foodmaker’. Het zag er leuk en gezellig uit, dus daar zijn we naar binnen gegaan. Ik bestelde een Latte Macchiato met caramel en we deden samen met een Belgische (ofcourse) chocolade Muffin. Het personeel was vriendelijk en er was goede Wifi, wat natuurlijk wel belangrijk voor ons was om even de familie thuis te in te lichten dat we goed aangekomen waren.

|The Foodmaker – De Keyserlei 9|
2016-07-05 09.54.53.jpg

Na de koffie zijn we naar de winkelstraat gaan lopen, en zijn we allerlei winkels in geweest. Er zijn veel winkels hetzelfde als in Nederland, maar dat vind ik niet erg, ik heb het idee dat er toch nog veel andere producten en kleding te koop is.

Wat ik helaas heel erg jammer vond, was dat er overal Sale was. Meestal vind ik niks tussen de uitverkoop. Dat sla ik dan eigenlijk altijd over. Alleen deze keer kon je er niet omheen.. In elke winkel was vooral kleding in de uitverkoop, maar het lag letterlijk in hopen op elkaar, jammer dan heb ik het alweer gezien. Het meest teleurstellende vond ik de Forever 21. Ik vind het een leuke winkel, en ik had hem laatst in Amsterdam expres overgeslagen, omdat ik wist dat deze in Antwerpen drie verdiepingen heeft. Er was nu één verdieping beschikbaar, met alleen uitverkoop. Dat vond ik wel een beetje zuur.
Gelukkig heb ik in andere winkels nog wel wat kleding kunnen scoren, waar ik heel blij mee ben! Er komt nog een andere blogpost met een shoplog!

|Rubens Inn – Wapper 17|
2016-07-05 12.57.59.jpg

Tussen het winkelen door kregen we rond 1 uur wel trek in lunch. Ik wist nog van een paar jaar geleden dat er tussen de winkels een fontein stond, en daarachter nog een leuke straat met restaurantjes zat. We gingen op het terras zitten van Rubens Inn en bestelde een groot bord Carpaccio en Garnalenkroketjes. Alles was erg lekker!

Na het eten zijn we nog even de winkelstraat doorgelopen en vervolgens vonden we nog een andere straat met kleinere winkeltjes. Daarna kwamen we uit op de Groenplaats waar je nog meer leuke restaurantjes hebt. Bij een ijswinkel kochten we een Italiaans ijsje en daarna liepen we door naar de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal. Vanaf de kathedraal kun je via verschillende straten doorlopen naar het Stadhuis van Antwerpen.

2016-07-05 14.51.15.jpg
2016-07-05 14.54.15.jpg
2016-07-05 15.03.48.jpg

Ik wist ook nog van de vorige keer dat je via het Stadhuis naar het kanaal kunt lopen, dus dat hebben wij ook nog even gedaan. Helaas kwam er op dat moment net een bui over, dus zijn we snel weer terug gegaan richting de winkels. Onderweg kwamen we nog een Jukebox prullenbak tegen, die muziek afspeelt zodra je er iets in gooit, echt grappig!

Op de terugweg richting het restaurant waar we graag wilden gaan eten, zijn we nog even naar de Delhaize supermarkt geweest. Ik vind het altijd leuk om te kijken wat een ander land in de supermarkt heeft liggen, en ik heb er ook nog wat leuke dingen gekocht.

Rond 17:30uur zijn we naar het Ellis Gourmet Burger restaurant gegaan. Het personeel was erg vriendelijk en informeerde ons goed over de speciale burgers die ze op dat moment hadden. Er is veel keuze uit verschillende hamburgers en ze hebben er hele lekkere homemade lemonade. We hebben er heerlijk gegeten, en gaan er zeker nog eens eten, er zit namelijk ook een filiaal in Amsterdam, Breda en binnenkort in Utrecht.

|Ellis Gourmet Burger – De Keyserlei 21|
Ellis Gourmet Burger.png

Het restaurant is heel dichtbij het Centraal station, dus we hoefden niet ver meer te lopen, of de weg te vinden. Om 19:30uur kwam de Thalys ons weer halen, en kwamen rond 20:30uur weer aan op Schiphol. Ik had toevallig op Facebook voorbij zien komen dat Starbucks nieuwe Ice Teas verkoopt, dus die hebben we ook nog uitgeprobeerd als leuke afsluiter van een geslaagde dag!

Xoxo Saspiration

3 gedachtes over “|Een dagje Antwerpen|

Geef een reactie

