DIY |Quotes In Fotolijstjes|

Inspiratie, Lifestyle

Hoi!

Nu het zomervakantie is, heb ik eindelijk de tijd om mijn slaapkamer een beetje op te leuken. Ik wilde al een hele tijd mijn schilderijtjes aan de muur vervangen door iets anders, maar wist nog even niet precies wat. Gelukkig bestaat er dan zo’n app als Pinterest om ideetjes en inspiratie op te doen en was mijn plan binnen no time bedacht.

Op Pinterest kwam ik veel foto’s tegen van slaapkamers waar leuke quotes in fotolijsten aan de muur hingen. Veel van deze quotes waren posters die je in winkels of webshops moet kopen, maar ik bedacht mij dat ik ze ook prima zelf kan uitprinten.

Slaapkamer Quotes2.jpg
bron + bron

Ik had al een aantal fotolijstjes klaarliggen, dus het volgende wat ik deed was leuke en mooie quotes zoeken die ik erin kon doen. Ik zocht Pinterest af via verschillende zoektermen: Quotes, Bedroom quotes, Sleep quotes, Tea quotes, etc.

Uiteindelijk had ik een aantal quotes gepind en opende ik Word. Ik kopieerde de quote die ik graag in mijn lijst wilde hebben, en plakte deze in Word. Wanneer je met je rechtermuisknop op de foto/quote klikt kun je naar de optie ‘Grootte’ gaan om het formaat passend te maken voor je lijstje.
DIY Quotes
(bron foto)

In dit menu kun je de hoogte en breedte aanpassen naar het formaat van je fotolijst. Als je lijst een formaat heeft van 10×15 zet je de hoogte op 15cm en de breedte op 1ocm. Het is wel belangrijk dat je de optie ‘Hoogte-breedteverhouding vergrendelen’ uitzet, anders springt het formaat telkens anders. Hierna is het formaat goed ingesteld en past hij precies in je lijst. Wanneer je net als ik een quote hebt in zwart/wit is het handig om de rand van je quote een lichte lijn te geven, zodat je weet waar je moet knippen. Dit doe je bij de optie ‘Opmaak’ in de menubalk en klik op ‘afbeeldingsrand’. Geef hem een lichtgrijze omlijning, want dit zie je niet terug in je fotolijst.

DIY Quotes1.png

Vervolgens ben je klaar om te printen! Knip de quote uit en leg hem in je lijst. Kies een mooie plek uit om hem neer te zetten of op te hangen, en klaar! Hieronder zie je twee lijsten die ik gemaakt heb.

DSCN6503.JPG
DSCN6505.JPG

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en er misschien inspiratie uit hebt kunnen halen.

Xoxo Saspiration

2 gedachtes over “DIY |Quotes In Fotolijstjes|

Geef een reactie

