Part II |Road Trip South-Germany|

Inspiratie, Lifestyle

Hoi!

Vandaag het tweede deel van de diary over mijn vakantie in het zuiden van Duitsland. Voor het eerste deel kun je hier klikken.

We werden om 6:00 gewekt door de klokken die tegenover het hotel in Dinkelsbühl aan het luiden waren. We ontbeten daarom dus vroeg en gingen daarna de weg weer op. De eerste plaats waar we heen reden was Nördlingen, dat was wel een leuk plaatsje, maar een beetje klein, vandaar dat we weer snel doorgingen naar de volgende. De leukste plaats die dag was Augsburg. Dit was een grote stad met een raadhuis, kerk, winkels, een markt, trams en een goede busverbinding. We aten op het rathausplein bij een Italiaans restaurantje genaamd ‘Aposto’. Ik bestelde een ravioli en een huisgemaakte perzikijsthee. De ijsthee zat in een hele leuke Mason Jar met een takje munt.
’s Avonds sliepen we in het Dorint hotel. Dit hotel is gebouwd in een hele hoge radiotoren van 11 verdiepingen. Wij hadden kamers op de 5e verdieping en konden een klein beetje over het centrum kijken. Het hotel ligt ongeveer 1,5 km van de winkels af, maar is prima lopend te bereiken.

Op de vijfde dag zijn we na het ontbijt nog even naar het winkelcentrum van Augsburg gelopen. Ik heb even gesnuffeld tussen de spullen in de winkel ‘TK Maxx’ en over de markt gelopen. Op het rathausplein hebben we bij Henry’s een kopje koffie gedronken, wat ik niet snel meer zou doen, want ik kreeg mijn koffie 15 minuten later dan de rest.

De eerste plaats waar we die dag naartoe zijn gereden was Landberg am Lech. We zijn bij een bakkertje even gaan zitten om thee en koffie te drinken en een broodje te eten.
Vervolgens zijn we door het dorp gaan wandelen en op een heuvel geklommen om naar een toren te lopen. De toren konden we op de een of andere manier niet vinden, maar we hadden wel mooi uitzicht.
Op de terugweg naar de auto toe, liepen we over een brug die over de Lech was gemaakt. Het is een heel mooi gezicht om dat water als een soort watervalletje naar beneden te zien glijden.

Hierna zijn we naar Schongau gereden, maar dat vonden we geen leuke plaats, dus toen zijn we naar het eindpunt van de Romantische Straße gegaan: Füssen. Hier was veel keuze uit hotels, maar zaten er al een hoop vol vanwege een feest die dat weekend zou zijn. Gelukkig waren er bij hotel Hirsch nog twee kamers vrij, en die waren geweldig. Mijn zusje en ik hadden een soort kasteel thema kamer met kasten in de vorm van torens en een hemelbed. Het enige ding aan het hotel was de lift.. Ik heb samen met mijn vader, moeder en zusje ongeveer 15-20minuten vastgezeten in de lift en dat was echt niet leuk. Na dat hele gedoe konden we nog wel avond eten in het restaurant van het hotel, en at ik een hamburger.

De zesde dag hadden we dit uitzicht vanaf het balkon en dat maakte ons meteen vrolijk en klaar voor een nieuwe avontuurlijke dag. Na een prima ontbijtbuffet wilde we eigenlijk vragen of we nog een nachtje konden blijven slapen in het hotel, maar vanwege het feest zat het helemaal vol geboekt.

We hebben vervolgens uitgecheckt en de koffers even in de auto gelegd. Daarna zijn we nog een wandeling gaan maken door Füssen. Deze plaats ligt tegen de grens van Oostenrijk en de Lech stroomt erdoorheen. We zijn naar een mooi uitkijkpunt gelopen waar de Lech stroomt en als een klein watervalletje naar beneden valt.

Nadat we een tijdje naar dit prachtige uitzicht hadden gekeken, hebben we in een winkelstraat nog even een lekkere perziksorbet gegeten en nog even in de supermarkt rondgekeken. Wat een enorme supermarktfilialen heeft Duitsland, ik sta er elke keer weer van te kijken!

Aangezien we vlak bij de Oostenrijkse grens waren, zijn we daar een stukje door gereden. Dat viel eigenlijk wel tegen, want er stonden lange files. Toen we weer in Duitsland waren wilden we graag een hotel opzoeken in een van de plaatsen die in mijn vaders kaartenboek aangegeven stonden als grote dorpen. Helaas konden we nergens wat vinden, en zijn we uiteindelijk vier plaatsen doorgereden en gelopen. Ondertussen hebben we in een dorp lekkere Kaiserschmarrn gegeten en vervolgens weer verder gezocht.

Ik denk dat we wel in 10 hotels gevraagd hebben of ze nog kamers hadden, maar alles zat vol. We hadden de hoop op een hotel in een dorp opgegeven, en zijn doorgereden naar München. Ondertussen was het al 22:00uur en dus donker, waardoor het zoeken naar een hotel lastiger werd. Het eerste hotel wat we tegen kwamen was een Ibis hotel, en daar hadden ze nog kamers vrij. Het was een prima hotel, met simpele kamers en een 24 uurs keuken, wat ons erg goed uitkwam, aangezien we niet aan avond eten toe waren gekomen. We bestelde goulashsoep en een tosti, en zo hoefden we niet met een rommelden maag ons bed in.

Waarom alle hotels nou vol zaten was ons niet helemaal duidelijk, maar we denken dat het te maken had met feesten en weekend mensen die kamers hadden geboekt. Gelukkig was dit de enigste keer dat we echt moeite hadden met een hotel vinden.

Ik hoop dat je het tweede deel van mijn road trip diary leuk vond om te lezen! Hierna komen nog twee delen en ook een shoplog!