|Rrrollend Foodtruck Festival Hoofddorp|

Food, Lifestyle

Hoi!

Afgelopen zaterdag ben ik weer naar een Foodtruck festival geweest. Deze keer werd het door Rrrollend Foodtruckfestivals georganiseerd op het Raadhuisplein in Hoofddorp. Ik sprak af met Carmen en mijn zusje ging ook gezellig mee.

Rond 13:00 waren we op het Raadhuisplein en zijn we allereerst een rondje gaan lopen langs alle foodtrucks. Op deze manier konden we zien wat alle foodtrucks verkochten en hoeveel muntjes het zou gaan kosten.

Aan het begin van het festivalterrein stond een caravan waar je muntjes kon kopen. Eén muntje koste €2,20.
DSCN7604.JPG

Toen we de muntjes op zak hadden gingen we met z’n drieën een portie Nachos halen bij MILF (Man I Love Fish). Ze vroegen of je jalapeños pepertjes erbij wilde, maar dat lieten wij eruit. We kregen een stevig bakje met papier erin waar de nachos in gelegd werden. Op de nachochips kwam guacamole, tomatensalsa en gesmolten cheddar kaas. We deelden met z’n drieën een portie, en dat was prima, want daarna wilde we nog iets nemen.

DSCN7613.JPG

Het tweede waar ik al de hele tijd zin in had was een hamburger. Er stond een hele stoere foodtruck van Beef & Burgers waar ze hamburgers maakte met sla, augurk, tomaat, komkommer, cheddar kaas, ui, bacon en huisgemaakte bbq saus. Hij was echt heel erg lekker!
DSCN7614.JPG
DSCN7616.JPG

Als laatste kochten we bij Healthy Foodies nog een lekker sapje. Carmen en ik namen de Green, die smaakte vooral naar munt. Mijn zusje de Red die smaakte naar aardbei. Ze waren beide erg lekker en gezond!

DSCN7628.JPG

Tijdens het eten en drinken hebben we lekker zitten kletsen en foto’s gemaakt. Op het festival terrein waren genoeg bankjes en tafels, prullenbakken en schaduwplekjes te vinden. Wij waren er vrij vroeg waardoor er nog niet zo heel veel publiek was. Er was een podium gebouwd, maar daar speelde op dat moment niemand, er kwam gewoon muziek door de speakers.

Ik vond de variatie in eten erg leuk, zo heeft iedereen genoeg keuze, en kan je ook gerechten eten die je nog nooit gezien of gegeten hebt. Er waren foodtrucks met crêpes, poffertjes, sushi, vis, gerechten met eend, bbq, flatbread/wraps met kip, Langos, koffie, friet, wokgerechten, ijs en milkshakes en nog meer.

DSCN7619.JPG
DSCN7618.JPG
DSCN7606.JPG

Ik vind het erg leuk dat foodtruckfestivals steeds vaker georganiseerd worden. Ik merk wel dat er veel bier en wijn trucks zijn waar ik zelf niet zo van ben, en dat daarnaast weinig andere dranken worden aangeboden. Dat vind ik wel jammer, maar met de smoothie was ik al heel tevreden. Qua prijzen vond ik het wat hoog. De hamburger koste bijv. €6,60, dat vond ik nog wel oké, maar de smoothie vond ik te duur deze koste €5,50.

Toch vind ik het alsnog het geld wel waard, omdat het eten gewoon erg lekker en vers was en ik heb het weer even gezellig gehad met mijn vriendinnen.

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

