|BOS Ijsthee Rooibos – Peach|

Dranken, Inspiratie

Hoi!

Laatst liep ik weer eens door de Albert Heijn om boodschappen te doen. Het was heel erg warm weer, dus nadat ik alles van mijn lijstje had, ben ik ook even gaan kijken bij de frisdrank/limonade/water afdeling om iets verfrissends te zoeken. Ik wilde iets kopen wat ik nog niet eerder gekocht of uitgeprobeerd had, maar waarvan ik wel zeker zou weten dat ik het lekker zou vinden. Toen zag ik blikjes van het merk BOS, en die trokken mijn aandacht.

Ik had het merk al vaker zien staan, maar er eigenlijk nooit echt naar gekeken wat het nou voor een drinken was. Ik zag er Rooibos op staan, en toen werd ik meteen enthousiast, want dat is natuurlijk thee, en ik houd van thee. Er was keus uit twee smaken; Lemon of Peach. Ik ging voor het oranje blikje, de Peach (perzik) smaak.

BOS is een bedrijf uit Zuid-Afrika waar ze een biologische rooibosboerderij hebben. Rooibos is een goed ingrediënt, omdat het een hoog gehalte antioxidanten, vitamine C en mineralen bevat. In de ijsthee zit geen koolzuur, cafeïne of kunstmatige toevoegingen. Er zijn in totaal zes smaken te koop, waarbij elke smaak een ander gekleurd blikje heeft.

De perzik variant heeft een blikje die oranje is van kleur en op de achterkant staat:
Ver­fris­sen­de drank met rooi­bos­ex­tract & per­zik smaak.

DSCN7764.JPG

Om een beter beeld te geven, heb ik de ijsthee in een glas geschonken. Het viel mij meteen op dat de drank een mooie oranje, thee kleur heeft en er wat troebel uit ziet.

De smaak vind ik echt heel erg lekker! Je proeft duidelijk dat je ijsthee drinkt en de perzik komt ook goed naar voren. Het is een verfrissende drank, waarbij je prima nog wat ijsklontjes kunt toevoegen, de smaak wordt er niet minder door. Ik ben erg blij dat ik deze ijsthee eens gekocht heb, en ga zeker de andere smaken ook eens uitproberen!

Er zijn blikjes van 250 ml. (€1,-) en pakken van 1 liter (€1,82) te koop in de supermarkt.

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

