|DIY ijskoffie|

Dranken, Inspiratie

Hoi!

Koffie. Toch wel een drank dat je als het ware moet leren drinken. De afgelopen tijd ben ik ijskoffie meer gaan drinken en waarderen. Vroeger vond ik warme koffie lekkerder, en was ijskoffie niet echt mijn ding. Sinds ik deze zomer verschillende soorten uit de supermarkt heb uitgeprobeerd, vind ik het nu toch wel lekker.

Carmen vind net als ik ijskoffie ook erg lekker, en toen ze dit weekend gezellig bij mij was vonden we het erg leuk om zelf eens een ijskoffie te maken. We zochten Pinterest af naar recepten om ideeën op te doen en uiteindelijk hebben door die inspiratie zelf wat bedacht.

Wat heb je nodig voor 1 persoon:
-Een blender
-Ijs met een koffiesmaak (bijvoorbeeld 1 Bakje Hertog – Koffie Kwartiertje ijs)
-Espresso
-Slagroom
-Een beker
-E.v.t. versiering zoals kaneel, cacaopoeder of caramel.

DIY Ijskoffie.png

Wat moet je doen:
Zet eerst een kopje Espresso en laat deze helemaal afkoelen. (Dit kan in de koelkast om het proces te versnellen.)

Pak vervolgens de blender erbij en doe het hele bakje ijs erin. Giet hier ook de afgekoelde Espresso bij. Mix dit heel even totdat de substantie helemaal vloeibaar is.

Giet de ijskoffie in een glas en doe er een lekkere grote toef slagroom op. Versier eventueel nog met wat kaneel/cacao-poeder of caramel/chocolade drizzle.

DSCN7942.JPG

En dit is het resultaat van onze zelfgemaakte ijskoffie! Hij smaakt heerlijk naar koffie, is lekker verfrissend en de stukjes chocolade die in het ijs zitten geven een kleine bite.
Het recept is eigenlijk heel erg simpel, en je hebt heel weinig nodig.Vanwege het hele bakje ijs dat erin zit, is de koffie wel vullend, maar de hoeveelheid ijskoffie is precies goed.

Ik vind de ijskoffie zeer geslaagd, en ga hem zeker nog eens maken!

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “|DIY ijskoffie|

Geef een reactie

