DIY |Autumn Tea Light Holder|

DIY, Inspiratie, Lifestyle

Hoi!

Aangezien ik de laatste tijd ontzettend veel leuke op de herfst geïnspireerde interieur spulletjes zie, kreeg ik zelf ook een beetje de kriebels om het huis een beetje op het seizoen aan te passen. Op Pinterest had ik vorig jaar een idee gezien om een glazen pot te beplakken met herfstkleurige bladeren. Dat idee leek mij nog steeds heel erg leuk om te maken, dus ben ik op pad gegaan opzoek naar mooie blaadjes. Toen ik weer thuis kwam had ik een aantal mooie bladeren gevonden en ook nog kastanjes! Ik voelde me weer even een kind, super leuk haha!

Wat ik heb gebruikt:
→ Een krant
→ Een glazen pot
→ Prittstift
→ Mod Podge
→ Kwast
→ Bladeren
→ Waxinelichtje
Touw

Wat heb ik gedaan:
Ik had de bladeren die ik had verzameld schoongemaakt in een bakje water, maar dit moet je niet doen! Doordat ik ze nat had gemaakt en op een krant had laten drogen gingen ze schrompelen en werden ze breekbaar. De volgende dag ben ik dus weer nieuwe bladeren gaan zoeken, omdat die andere niet meer bruikbaar waren.

DSCN8370.JPG

Toen werd het tijd voor de tweede poging. Ik had weer ‘verse’ bladeren en ik heb ze deze keer niet schoongemaakt. Volgens de website waar ik het idee vandaan had kon je de bladeren met Mod Podge opplakken. Ik weet niet waarom, maar bij mij bleven de bladeren helemaal niet plakken met Mod Podge, dus ik heb ze uiteindelijk met een gewone Pritt stift opgepakt. Dit werkte wel heel goed! Ik heb de hele pot met lijm besmeerd en de bladeren ook. Hierna ben ik ze op gaan plakken. Ik vond het erg leuk om steeds de kleuren af te wisselen, zodat niet telkens dezelfde kleuren naast elkaar zaten. Dit is je eigen invulling.

Nadat de hele pot bedekt was met bladeren heb ik alsnog met de Mod Podge alle bladeren besmeerd met lijm. Hierdoor gaan de bladeren niet verkleuren en krijgen ze een mooie glans. Ik heb hem twee uurtjes laten drogen en ik vond het wel leuk om er nog een touwtje aan de bovenkant aan vast te knopen. Ik heb er een waxinelichtje ingedaan en daarna was mijn herfstige kaarshouder af!

Autumn Tea Light Holder.jpg

Ik vind hem heel goed gelukt, en ik ben er heel blij mee! Als het ’s avonds donker is zie je het reliëf van de bladeren heel goed, en de kleine gaatjes die in de bladeren zitten geven een leuk effect. Het staat heel gezellig en herfstig in huis!

Het is geen moeilijke DIY, maar je moet wel even weten wat goed werkt, en wat niet. Uiteindelijk ben ik heel tevreden met het resultaat en ga ik er nog eentje bij maken.

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en dat er misschien inspiratie uit hebt kunnen halen.

Xoxo Saspiration

Bron: craftriver.com

5 gedachtes over “DIY |Autumn Tea Light Holder|

Geef een reactie

