Tip |Native Haarlem|

Geen categorie, Lifestyle, Tip

Hoi!

Vandaag heb ik op school mijn propedeuse opgehaald. Ik zit in Haarlem op school en aangezien mijn moeder gezellig met mij mee ging, zijn we daarna nog even het centrum in geweest. We hebben leuk gewinkeld, genoten van de oude gebouwtjes en heerlijk koffie gedronken bij een hele leuke koffietent genaamd Native. We hebben daar zo lekker gezeten dat ik het niet kon laten om er een blogpost over te maken!

Ik vond Native toen ik de dag ervoor aan het Googlen was naar leuke koffietentjes in Haarlem. Via de website debestekoffievan.nl kwam ik op hun website terecht en noteerde ik het adres om het te onthouden. Toen we naar de winkels liepen kwamen we Native al tegen, maar we besloten op de terugweg er wat te gaan drinken.

Van buitenaf ziet het er niet zo heel groot uit, maar als je binnenkomt heb je pas door hoe ver de koffietent naar achteren gaat. Meteen bij binnenkomst hing er een vriendelijke, huiselijke sfeer. We werden begroet door Myriam & Maria, de dames van Native. Het zat behoorlijk vol, maar ze deden erg hun best om een mooi plekje voor ons uit te zoeken.

Aan de voorkant is een gezellig hoekje met een balie waar je eten en drinken kunt bestellen, en daarna kun je lekker plaats nemen. Wij zaten helemaal achterin aan een grote tafel met nog meer klanten. Het lijkt misschien niet prettig om zo dichtbij andere mensen te zitten, maar door het huiselijke sfeertje, verschillende meubels, leuke lampen en groene planten heb je dat eigenlijk helemaal niet door. Er waren mensen op hun laptop aan het werk en mensen die gezellig met elkaar aan het kletsen waren.

Native2.JPG

Wij bestelden een latte macchiato, koffie verkeerd, een citroencake en een puntje appelkruimeltaart. Op tafel stond een pot met suiker en een potje met honing om nog toe te voegen aan je koffie of thee. Verder stonden er leuke plantjes en een bakje met leesbrilletjes.

Native4.JPG

De koffie was heerlijk, lekker warm en leuk geserveerd en de gebakjes waren ook top!
We hebben het erg naar ons zin gehad en voelde ons echt thuis! Nadat we een tijdje gezeten hadden, konden we bij de balie betalen. Ik zag een bakje staan met kaartjes die op alfabet stonden waar spaarkaartjes in zaten. Je kunt dus een spaarkaartje nemen en die bij Native laten, zodat je hem niet vergeet of kwijtraakt, super leuk bedacht!

Ik zou Native echt aanraden als je eens in Haarlem bent!
Breestraat 23
2011 ZX Haarlem
Website

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “Tip |Native Haarlem|

Geef een reactie

