|Dr. Martens – Chelsea Boots|

Inspiratie, Tip

Hoi!

In mijn vorige blogpost vertelde ik dat ik woensdag gezellig met mijn moeder naar Haarlem ben geweest. We hebben heerlijke koffie gedronken en een gebakje gegeten bij Native, maar daarvoor heb ik ook nog een nieuw paar laarzen gekocht. Ik was al een tijdje aan het rondkijken naar laarzen of enkellaarsjes en nu zag ik hele leuke staan in de etalage van Nelson.

We liepen even naar binnen en mijn oog viel meteen op een Dr. Martens laars. De originele Dr. Martens vind ik heel leuk staan bij mensen, maar voor mij vind ik hem toch wat grof. Daarom ging ik voor de Chelsea Boot, die ietsje fijner is. Op de plank stond maat 40, die ik normaal als schoenmaat heb, maar toen ik die paste, was hij veel te groot. Ik vroeg de werkneemster voor maat 39 en uiteindelijk kocht ik maat 38.

DSCN8736.JPG

DSCN8748.JPG

Aan de zijkant van de laars zit rekbaar elastiek waardoor je wat makkelijker in de laars glijd. Aan de achterkant zit een lusje waar je eventueel ook nog aan kunt trekken om je voet erin te krijgen. Aan de onderkant van de laars zit een rubber profiel, zodat je goede houvast hebt op gladde oppervlakken.

De laarzen  zijn gemaakt van leer, wat ervoor zorgt dat je in de winter ook niet zo snel last van koude voeten hebt. Er zit een uitneembaar voetbed in, die je eventueel kunt vervangen voor een ander zooltje. De werkneemster zei dat Dr. Martens echt een laars is die je in moet lopen en dat je ze regelmatig moet inspuiten om ze mooi te houden. Aangezien er nog een beschermend laagje boven het leer zit, werd mij afgeraden een spray te gebruiken speciaal voor leer, want het is eens voorgekomen dat er dan lelijke vlekken op kunnen komen. Daarom raadde ze mij een gewone schoenspray aan.

DSCN8757.JPG

Ik ben heel erg blij met deze booties, omdat je ze met heel veel kleding kunt combineren. Daarnaast vind ik ze gewoon heel fijn zitten en stoer staan!

De Dr. Martens Chelsea Boot kost €159,99.
Voor meer informatie raad ik je aan om even op de website van Nelson te kijken.

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

