Food |Bief en Burgers|

Food

Hoi!

Afgelopen vrijdag ben ik gezellig met Carmen en mijn zusje wezen eten bij Bief en Burgers in de Cruquius. Sinds augustus zijn ze geopend en aangezien wij alle drie wel van een burger houden waren we erg benieuwd naar dit nieuwe restaurant.

Voor de zekerheid reserveerde we ruim van te voren een tafeltje. Dat kan zowel online als telefonisch. Het was maar goed dat we dat gedaan hadden, want het zat helemaal vol. Bij binnenkomt werden we begroet en naar ons tafeltje geleid waarna we meteen iets te drinken konden bestellen. We kregen de kaart aangereikt die ik heel leuk vind ingedeeld. Er is veel keuze uit wijntjes, bier en cocktails. En verder zijn er Bites, Voorgerechten, Soepjes, Salades, Hamburgers waar je sides bij kunt nemen, en keuze uit verschillende sausjes. Er zijn ook Hoofdgerechten met de keuze uit vlees, vis of kip. En natuurlijk zijn er ook desserts.

IMG_2201.JPG

Het interieur van Bief en Burgers is industrieel, maar ook een beetje boerderij achtig. Doordat er heel veel ramen zijn krijg je een beetje het gevoel je je in een kas bevind. De tafels, muren en balken zijn van hout en de stoelen, lampen en ramen geven het geheel een moderne look. In het midden van het restaurant staat een grote haard wat een huiselijk sfeertje geeft. Boven alle tafeltjes hangen lightbulbs die zacht licht geven waar ik erg fan van ben.

Vooraf namen we een broodplankje met gezouten boter en rucola-aioli. De rucola-aioli hadden we allemaal nog nooit gegeten, dus daar waren we erg benieuwd naar! Dit bakje was als eerste leeg, dus dat zegt heel wat.

IMG_2197.JPG

Als hoofdgerecht namen mijn zusje en ik de Bacon & Cheese burger en Carmen nam de Thai Style Chicken Burger. Daarnaast namen we twee porties friet en een salade.
Ik vond mijn hamburger wel oke, het knapperige sesambroodje viel bij mij goed in de smaak, maar mijn burger was te doorbakken en niet medium. Nog een minpuntje was een ontzettend hard stukje in mijn burger, waar ik mijn tand op had kunnen breken. Naast de kaas en bacon zat er sla, tomaat, gebakken ui, augurk en bbq saus op de hamburger. Op Carmens kipburger zat rode curry, sla, avocado, lente ui, atjar en zoete sambal-mayonaise.

IMG_2218.JPG

Na het hoofdgerecht zaten we helemaal vol, er kon helaas geen toetje meer bij.
Bief en Burgers heeft een dessert optie om een plankje vol met toetjes te laten zien, waarbij je er eentje uit kunt kiezen. Dit vonden wij een heel leuk idee, en het zag er ook allemaal erg lekker uit bij andere tafels, maar €8,- voor de toetjes die ze aanboden vonden we toch echt te ver gaan. Dat is namelijk bijna even duur als de hamburger. Wij gingen voor een lekker kopje thee met een chocolaatje.

We hebben alle drie goed gegeten en gezellig met elkaar gekletst en gelachen. De prijzen op de toetjes na vonden we wel redelijk, maar ik had het leuk gevonden als ze nog wat meer opties voor sides zouden aanbieden en de hamburger wat minder doorbakken.

Bief en Burgers
Oude Kruisweg 36
2141 EG Cruquius
023 – 583 69 16

Zie hier de website en het menu!

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

