19-10-2016 |Breakfast & Shopping in Amsterdam|

Inspiratie, Lifestyle, Shoplog

Hoi!

Het is voor mij deze week herfstvakantie, maar daar kan ik helaas niet zo van genieten aangezien ik volgende week tentamens heb. Ik ben dus volop aan het studeren, maar gisteren besloot ik de boeken even te laten voor wat ze waren en gezellig met mijn zusje naar Amsterdam te gaan.

We gingen vroeg uit de veren en om 8:00uur de deur uit naar de bus. Wij wonen dichtbij Amsterdam, dus om 8:45 waren we al op Centraal Station. Het was op dat moment echt aan het storten van de regen, maar daar waren we op voorbereid, dus met de paraplu in de hand liepen we richting de Dam. De winkels gaan om 10:00uur open, dus we zijn eerst naar De Drie Graefjes gelopen op het Rokin voor een ontbijtje. (Ik heb al eens een blogpost geschreven over De Drie Graefjes.) Toen we binnenkwamen zat er nog niemand, dus we hadden alle keus in een tafeltje. Dit werd natuurlijk aan het raam voor een leuk uitzicht op het Rokin. Ik nam een Latte Macchiato Caramel en een Sinaasappelsapje. Voor het ontbijt bestelde we allebei Wentelteefjes met fruit en stroop. Ooh M Gee wat was dit lekker!! We kregen het allebei helaas niet op, dus ik zou je aanraden een portie samen te delen.
Toen we uitgegeten waren hebben we bij de kassa nog een stukje Turtle Cake gekocht voor thuis.

IMG_2396.JPG

Na het ontbijt zijn we naar de Kalverstraat gelopen. We zijn een aantal winkels in geweest om lekker te kijken en inspiratie op te doen. Bij een aantal winkels zijn we goed geslaagd en het leek mij leuk om onze aankopen te laten zien!

Ik begin met Søstrene Grene, want hier hebben we het meeste gekocht. Ik vind dit echt heel hele leuke winkel waar ze spullen verkopen die goed bij de tijd passen, voor een leuk prijsje en prima kwaliteit.

Het eerste wat we vonden was een waxinelichtbeker. Hij is gemaakt van wit steen en er is een zwarte afdruk op gemaakt. Ik vond het een lief plaatje en goed passen bij de herfst en de winter – €2,63.
DSCN8829.JPG
Om ons alvast een beetje voor te bereiden op de kerst, kochten we dit pakketje met Calendar Bags. Dit zijn 24 zakjes waarbij stickers zitten van 1-24. Ze zijn eigenlijk bedoeld om een eigen adventkalender te maken, maar wij gebruiken ze als verpakking voor cadeaus – €3,73.
DSCN8832.JPG

Verder vonden we ook deze kerstige cadeau tas die erg leuk zal staan voor onder de kerstboom! – €1,13.
DSCN8836.JPG

Verder vond ik dit Notebook met zwarte kaft en goude letters. Ik vind hem er heel mooi uitzien en van de binnenkant ben ik ook fan. Er zitten namelijk tabbladen in met verschillende soorten marble steen – €3,42.
DSCN8845.JPGDSCN8843.JPG

Als laats kochten we een kerstige stickerrol om op de kerstcadeaus te plakken – €1,37 en een pakje met twee pennen waar blaadjes op staan –  €1,26.
DSCN8847.JPG

Nog een winkel waar ik het altijd wel leuk vind om even te kijken is Monki. Ze verkopen niet altijd kleding die bij ons past, maar soms vinden we er wel leuke dingen tussen. Deze keer vond mijn zusje een leuke grijze sweater met wit geletterde tekst: All For Fun – €20,-.
DSCN8852.JPG

Het laatste item wat we kochten was bij Stradivarius. De vorige keer dat we daar waren, was ik heel goed geslaagd, maar deze keer viel het een beetje tegen. We namen alleen dit rood met wit gestreepte t-shirtje mee naar huis, die we beide erg leuk en lief vinden – €12,95.
DSCN8855.JPG

Na het shoppen was het tijd om weer naar huis te gaan. De lucht was helemaal blauw en het zonnetje scheen fel, dus dat was een mooie afsluiter van een gezellige dag.

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen!

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

