|Pumpkin Spice Cookies|

Food

Hoi!

Vorige week plaatste ik een blogpost met een recept voor Pumpkin Spice Cake, en voor dat recept had ik uiteindelijk nog een zakje pompoenblokjes over. Ik vond het zonde om er niets mee te doen, dus besloot ik dit keer koekjes te bakken! Ik vond een goed Amerikaans recept op Pinterest, vertaalde het naar het Nederlands en begon te bakken!

Zoals ik in de cake blogpost al vertelde zijn de maten die de Amerikanen gebruiken anders dan bij ons, dus heb ik weer gebruik gemaakt van de measures.

Wat heb je nodig voor circa 20 koekjes:
– 375 gram patent tarwebloem
– 1 theelepel bakpoeder
– 1 theelepel baksoda
– 2 theelepels kaneel
– 1/2 theelepel nootmuskaat
– 1/2 theelepel kruidnagel
– 1/2 theelepel zout
– 115 gram zachte boter
– 250 gram kristalsuiker
– 125 gram bruine suiker
– 1 theelepel vanille extract
– 400 gram pompoenblokjes
– 1 ei

Wat moet je doen:
– Kook de pompoenblokjes volgens de verpakking. Pureer de blokjes op een bord, en pak vervolgens een zeef. Zorg ervoor dat de puree helemaal is uitgelekt en dat er geen vocht meer uitkomt.
– Verwarm de over voor op 18oºC en leg bakpapier op een bakplaat.
– Mix in een kom de boem, bakpoeder, baksoda, kaneel, nootmuskaat, kruidnagel en zout door elkaar met een garde.
–  Pak een andere kom en mix daarin de boter, kristalsuiker en bruine suiker voor 1 minuut. Voeg vervolgens de pompoen, ei en het vanille extract toe. Mix dit tot het gemengd is. Voeg daarna de droge ingrediënten toe en spatel dit tot het een deeg is.
– Schep telkens deegballetjes ter grote van een eetlepel op de bakplaat en probeer een beetje plat te drukken. Het kan zijn dat het plakkerig is, maar dat is niet erg.
– Bak de koekjes voor 15-20 minuten in het midden van de oven.
– Laat ze op een rekje afkoelen tot kamertemperatuur en maak de frosting.

DSCN9335.JPG

Wat heb je nodig voor de frosting:
– 200 gram MonChou (kamertemperatuur)
– 3 eetlepels zachte boter
– 1 theelepel vanille extract
– 125 gram poedersuiker

Wat moet je doen:
– Mix met een mixer de monchou, boter en vanille extract op medium-hoge snelheid tot een glad mengsel. Voeg daarna rustig de poedersuiker erdoor tot de gewenste consistentie. Als het te dun is, voeg je meer poedersuiker toe, en als het te dik is kun je een/twee eetlepels melk of water toevoegen.

DSCN9351.JPGDSCN9382.JPG

De koekjes zijn super goed gelukt! Als ze uit de oven komen zijn ze nog vrij zacht, maar tijdens het afkoelen worden ze snel harder. Als ik het koekje eet voel ik dat de buitenkant iets knapperig is en de binnenkant is wat zachter. De koek smelt als het ware in je mond, echt heerlijk! De smaken van de kruiden werken heel erg goed samen, en maken bij elkaar echt een pumpkin spice koekje. De frosting maakt het koekje extra smakelijk en zoeter. Ik kan er echt de hele dag van eten, maar dat zou ik je niet aanraden! Haha!

Xoxo Saspiration

Recept van Gimmesomeoven.com

Geef een reactie

