|Een dagje Rotterdam|

Inspiratie, Lifestyle

Hoi!

Afgelopen woensdag ben ik gezellig een dagje met mijn tante en zusje naar Rotterdam geweest. Ik ben vroeger wel eens op de Euromast geweest en naar Diergaarde Blijdorp, maar heb eigenlijk de stad zelf nooit bezocht. Het leek ons wel leuk om eens een kijkje te nemen.

Vanaf station Sassenheim was het ongeveer 50 minuten reizen naar Rotterdam centraal. Wanneer je daar bent, is het niet heel moeilijk om de winkels te vinden. We gingen via de Koopgoot eerst naar de Markthal.

Markthal Rotterdam.JPG

In de markthal kun je allerlei eten en drinken kopen. Uitlopend van groente en fruit, vlees en vis, noten en kruiden, naar taarten en koekjes. Daarnaast hebben ze er ook restaurantjes en cafeetjes aan de zijkanten van de hal.
Wij zijn neergeploft bij het Mart café. We namen iets warms te drinken en een lekker taartje. Ik nam een Cappuccino en een stukje Red Velvet cake. Ik vond het een leuk tentje alleen vond ik het personeel niet even vriendelijk.
Na onze kleine pauze zijn we rond gaan lopen in de Markthal. Het plafond is vooral indrukwekkend, omdat er mooie afbeeldingen opstaan en het zo hoog is!

Nadat we alle standjes in de Markthal langsgelopen waren, gingen we weer naar buiten richting de kubuswoningen. Deze huisjes zien er van buitenaf al indrukwekkend uit, maar het is ook mogelijk om er eentje van binnen te bekijken. Volg de gele borden en je komt uit bij de woning waar ze een soort museum van gemaakt hebben. Je betaald €3,- p.p. en je kunt zien hoe zo’n woning ingericht is en hoe de ruimte ingedeeld is. Het is heel apart om er even doorheen te lopen; erg leuk om eens gezien te hebben!

Nadat we de kubuswoning gezien hadden zijn we richting de Erasmusbrug gaan lopen. Onderweg kwamen we het oorlogsmonument de Schreeuw nog tegen wat een van de weinige objecten is die je nog terug doet denken aan de geschiedenis van Rotterdam, omdat er in die tijd weinig overeind is blijven staan.

Eenmaal op de Erasmusbrug zagen we veel taxiboten varen. Het leek ons een leuk idee om daarmee naar de SS Rotterdam te gaan om daar te lunchen. We zochten een opstap plaats waar je een nummer moet bellen en verteld waar je staat en waar je heen wilt. Vervolgens komt de boot je ophalen en betaal je een kaartje. De taxiboot gaat vrij hard, dus als je snel zeeziek wordt zou ik het je niet aanraden erin te gaan. De tocht naar het cruiseschip was erg vlot en je hoeft bij aankomst geen entree te betalen; je mag gewoon een kijkje nemen.

In het Lido restaurant kregen we een mooi plekje bij het raam waar je uit kunt kijken over de Maas en de stad. Ik bestelde een heerlijke hamburger met daarnaast frietjes.

Toen we uitgegeten waren besloten we lopend terug te gaan naar de Erasmusbrug, omdat mijn zusje en ik het niet prettig vonden om met een volle maag weer in de watertaxi te stappen. Toen we net van het schip afkwamen zagen we een Splashbus langs varen. Dat was wel even een gek gezicht!

De wandeling naar de brug duurde ongeveer een half uur, en daarna zijn we doorgegaan naar het centrum. We hebben nog een poging gewaagd om te shoppen, maar we hadden eigenlijk helemaal geen zin meer om te zoeken. Wel zijn we nog even terug gegaan naar de Markthal om een stukje Rotterdamse kaas te kopen.

We twijfelde daarna of we nog wilde dineren in Rotterdam, maar we zaten eigenlijk nog vol van de lunch en het was nog vrij vroeg. Daarom besloten we terug te gaan naar het station en in Sassenheim bij van der Valk te eten.

Dat was uiteindelijk wel een goede keuze geweest, want het was erg gezellig en lekker! Vooral de crème brûlée was een favoriet van mij! We waren moe, maar zeer voldaan van het verkennen van Rotterdam. We hebben een gezellige dag gehad en het was leuk om eens wat anders te doen dan alleen winkelen in een stad.

Ik weet niet of ik Rotterdam zou aanraden op het gebied  van mooie gebouwen, want die zijn er niet zoveel. Het is vooral een stad met moderne, hoge flatgebouwen en kantoren. Daarnaast kun je wel veel leuke activiteiten doen en musea bezoeken en natuurlijk winkelen.

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen! Welke stad in Nederland zou jij nog graag willen bezoeken?