DIY |Coffee Cup Lights|

DIY, Inspiratie

Hoi!

Afgelopen december bezocht ik het Allerhande Kerstfestival en daar zag ik een hele leuke lichtjes slinger met koffiecupjes hangen. De jongen die bij de koffieautomaten stond, vroeg aan ons of wij zelf ook een lichtsnoer wilde maken en gaf ons een hele zak gebruikte koffiecupjes mee en een flyer met uitleg.

De eerste stap voor het maken van de ‘coffee cup lights’ is het kopen van een lichtsnoer. Ik heb tijdens de kerst een lichtsnoer bij Hema gekocht met 50 lichtjes eraan. Dit betekend dus dat je 50 cups nodig hebt. Daarnaast is een lichtsnoer met smalle rechte lichtjes het makkelijkste om de cups aan te bevestigen.

DSCN0752.JPG

De tweede stap is het schoonmaken van de cups. Ik vond dit zelf het beste werken met een scherp schilmesje. Spoel de cupjes goed om en laat ze daarna op een handdoek drogen.

DSCN0249.JPG

Zodra de cupjes schoon en droog zijn kun je aan de slag met het maken van gaatjes op het platte gedeelte van de cups. Dit gedeelte is stevig, maar tegelijkertijd ook best breekbaar. Het beste kun je prikpen gebruiken, maar die had ik helaas niet. Wel had mijn moeder een tornmesje in haar naaidoos zitten, waar ik uiteindelijk goed mee heb kunnen werken.

Ik prikte met het tornmesje een aantal gaatje in het midden van de cups en vervolgens prikte ik met één kan van een schaar het gat groter. Door er met een schaar zacht in rond te draaien, creëer je langzaam een gat in de gewenste grootte.

Daarna kun je de lichtjes er als het ware gemakkelijk in klikken, en blijven ze ook goed vastzitten. Als het gat toch iets te groot is voor het lichtje, kun je met behulp van plakband de cup aan het lampje vastplakken.

DSCN0757.JPG

En dit is dan het eindresultaat! Ik heb de lampjes met de kerst gemaakt en ben er nog steeds heel erg tevreden mee. Het staat warm en gezellig in huis en ik vond het nog leuk om te doen ook. Haha!

Xoxo Saspiration

Geef een reactie

