Dr. Oetker |Verwen Boltaart|

Food, Inspiratie

Hoi!

Afgelopen weekend heb ik samen met mijn zusje een nieuwe taart uitgeprobeerd van Dr. Oetker. Ik zag hem een tijdje geleden in het schap staan in de Albert Heijn en hij leek mij erg lekker en leuk om te maken. Deze taart ziet er anders uit dan de meeste taarten die je met een pakje kunt maken, dus ik was erg benieuwd. Het is namelijk een boltaart met chocolade cake, banaan en slagroomvulling.

DSCN1023.JPG

Ingrediënten die je nodig hebt voor de taart:
– 100 gram boter
– 2 eieren
– 75 ml melk
– ± 3 bananen
– 500 ml koude slagroom
– 100 ml koud water
Verder zit er in de doos een zakje taartmix, vullingmix en een zakje met stukjes chocolade.

DSCN1016.JPG

Wat moet je doen:
1. Verwarm de oven voor (elektrisch- 170C & hete lucht- 150C)
2. Vet een bakvorm met een doorsnede van 24cm in.
3. Pak een beslagkom en mix de boter zacht en romig.
4. Voeg de taartmix, eieren en melk toe en meng op een lage stand tot een glad geheel.
5. Klop het vervolgens 3 minuten op de hoogste stand.
6. Schenk het beslag in de bakvorm en bak voor 30 minuten. Check met een satéprikker of de cake gaar is.
7. Laat de cake afkoelen op een rooster zonder spingvormrand.
8. Wanneer de cake is afgekoeld hol je met behulp van een lepel de binnenkant van de cake uit. Laat 1 cm van de rand vrij en 1/2 cm diep.
9. Verkruimeld de kruimels en bewaar ze in een schaaltje.
10. Schil de bananen en halveer ze en leg ze met de vlakke kant op de bodem.
(Dit hebben wij iets ander gedaan; namelijk plakjes gesneden en dit op de bodem gelegd.)
11. Klop nu met de mixer de slagroom stijf.
12. Pak een schone beslagkom en mix hierin de vullingmix en het water in 1/2 minuut tot een gladde massa.
13. Voeg hier direct de slagroom en chocolade stukjes aan toe en mix nog 1/2 minuut tot een egale massa.
14. Verdeel de vulling in de cake en maak met behulp van een lepel of mes een bolvormige taart.
15. Verspreid nu de overgebleven kruimels over je taart en druk dit ligt aan.
16. Laat de taart nu 2 uur opstijven in de koelkast.

Op de verpakking staat duidelijk beschreven hoe je de cake en de vulling moet maken. Ook staat er op de website een video waarin de taart gemaakt wordt.

DSCN1088.JPG
DSCN1093.JPG

En dit is het resultaat van onze boltaart! Ik vond het een leuke taart om te maken en met het uiterlijk ben ik ook best tevreden. We hadden alleen een beetje te veel cake uitgehold, waardoor we uiteindelijk nog een heleboel kruimels over hadden waar we niets mee konden doen. Dat vond ik wel zonde.

De smaak van de taart vind ik wel oké. De cake heeft een goede chocolade smaak die ik erg lekker vind. De vulling vind ik daarentegen een beetje chemisch smaken, waardoor het geheel wat minder lekker wordt. Het idee met de bananenplakjes en chocoladestukjes vind ik heel leuk en maakt de taart ook lekkerder en specialer. Ik denk niet dat ik deze taart nog eens zou kopen, maar het was wel leuk om hem eens uit te proberen.

De taartmix is te koop bij verschillende supermarkten voor €2,79.

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “Dr. Oetker |Verwen Boltaart|

Geef een reactie

