|Things at the moment|

Inspiratie, Lifestyle

Hoi!

Het is een hele poos stil geweest is op Saspiration. Vanaf februari heb ik het druk gehad met school en ben ik begonnen met stage lopen. Hierdoor heb ik in het weekend weinig tijd gehad, en had ik tentamens waar ik voor moest leren. Gelukkig is het nu weer wat rustiger en leek het mij vandaag weer eens leuk om een blogpost te typen waarin ik een aantal dingen die ik op dit moment leuk vind benoem.

Wandelen en eten in Amsterdam
Vaak als ik een dagje vrij of vakantie heb ik vind ik het leuk om een dagje naar Amsterdam te gaan. Ik woon heel dichtbij Amsterdam, dus met de trein ben ik in 20 minuten op Centraal Station.
Het leukste vind ik simpelweg gewoon het wandelen door de straatjes en langs de grachten. Op dat soort momenten heb je helemaal niet meer door dat het een enorm drukke stad is. Natuurlijk kom je tijdens het wandelen ook een hoop toeristen tegen, maar je hebt ook wel eens stukken dat je niemand tegen komt.
Van wandelen krijg je natuurlijk trek, en op dit moment vind ik Metropolitain een hele leuke tent om te ontbijten of lunchen. Er hangt een soort huiskamersfeer en de wentelteefjes zijn zooooo lekker! Het enige wat ik jammer vind is dat je dicht op elkaar zit en dat de bediening standaard Engels tegen je spreekt. Maarja.. Dat hoort ook een beetje bij Amsterdam.

DSCN1533.JPG

The OA op Netflix
De afgelopen tijd heb ik de serie The OA gekeken op Netflix. De mysterieuze titel en foto trokken mijn aandacht. De serie gaat over een jonge vrouw genaamd Prairie. Na een verdwijning van zeven jaar duikt ze plots weer op met littekens op haar rug. Ze wil niet vertellen wat er met haar gebeurd is. De serie bestaat uit acht afleveringen waarin je er langzamerhand achter komt wat er met haar gebeurd is en tegelijkertijd moet ze in de toekomende tijd ook verschillende grenzen verleggen. Ik heb van elke aflevering genoten en af en toe ook echt op het puntje van m’n stoel gezeten. Vooral Prairie (gespeeld door Britt Marling) vind ik een erg goede actrice. Een aanrader!

Van Stapelen koeken
Nog weer even terugkomend op Amsterdam:
Via Instagram kwam ik Van Stapelen Koekmakerij tegen. Deze winkel zit in Amsterdam en bakt één soort koek; een chocolade koek, met middenin zachte witte chocolade. De koeken zijn heel vers, want ze worden in de winkel gemaakt en gebakken. Warm zijn ze het allerlekkerst!
Adres: Heisteeg 4 – 1012 WC Amsterdam.

Did I Mention I Love You
Op dit moment ben ik op de helft van het boek Did I Mention I Love You van Estelle Maskame. Ik vind het een erg leuk boek en je zit er snel in. Het is vooral een romantisch verhaal en vrij voorspelbaar, maar vooral niet storend.

Rituals Body Cream
Voor mijn verjaardag kreeg ik twee potten body creams van Rituals. De Kerst editie vind ik een ontzettend fijne crème, met de geur van kaneel en sinaasappel. Helaas is hij nu niet meer te koop, maar The Ritual of Sakura body cream is geen limited edition en ruikt het lekker zomers naar kersen en rijstenmelk. Ik vind het hele fijne body creams, omdat ze dik en voedend zijn, maar toch heel goed uitsmeren en niet plakkerig voelen. Daarnaast blijven de geuren heel erg lang hangen!

DIY Kaasplankje
Op Koningsdag vonden mijn zusje en ik het een leuk idee om een kaasplankje te maken met allerlei lekkere snacks. Ik had op Pinterest al een paar keer mooie foto’s voorbij zien komen van kaasplanken, dus dat leek ons erg leuk om uit te proberen. Bij Albert Heijn kochten we allerlei tapas hapjes, dipjes, een Port Salut kaasje, toastjes en stokbrood. We pakten de grootste plank die we in huis hadden en zetten alles op tafel met nog wat stukjes komkommer en paprika. Alles was ontzettend lekker en het was een hele gezellige dag.

DSCN1631.JPG

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen en dat je er misschien inspiratie uit hebt kunnen halen.

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “|Things at the moment|

Geef een reactie

