Amsterdam |Cookies, Pluk & High Tea|

Food, Inspiratie, Lifestyle

Hoi!

Gisteren (18 mei) ben ik met Carmen weer een dagje naar Amsterdam geweest. Carmen had via Social Deal een High Tea gereserveerd in Amsterdam, dus besloten we er meteen een hele dag voor uit te trekken. We wonen beide dichtbij Amsterdam, dus met een klein half uurtje waren we op Centraal Station.

Vanaf Centraal Station zijn we eerst naar van Stapele gelopen om weer wat koekjes mee te nemen voor thuis. Ik ben een keer via Instagram op deze winkel gestuit waar ze één soort koek verkopen. Het is een chocolade koek, met middenin zachte witte chocolade. Ze waren nog lekker warm, dus we aten er allebei meteen eentje op langs de gracht. |Heisteeg 4 A’dam|

DSCN1959.JPG

We hadden nog best wat uurtjes voordat we naar de high tea zouden gaan, dus dronken we ook nog een cappuccino bij Eetcafé Singel 404. We konden lekker buiten zitten, want het weer was prima. |Singel 404 A’dam|

Na een lekker warm bakkie zijn we door de Jordaan gaan wandelen. Ik vind het leuk om al die mooie herenhuizen te zien, en over de bruggetjes te lopen kijkend naar bootjes die eronderdoor varen. We hebben de 9-straatjes opgezocht en kwamen leuke winkels tegen. Bij PLUK zijn we even binnen gaan kijken. Deze winkel/café heb ik ook een keer via Instagram ontdekt, en ik was erg benieuwd naar de leuke spulletjes die ze verkopen. Op de toonbank stonden ontzettend veel mooie en lekkere taarten! De vrouw voor mij bestelde een acai bowl die er heel mooi uitzag, er lag zelfs een bloemetje op!
Ik kocht hier een nieuw telefoonhoesje voor mijn Iphone en een melk chocolade reep met pindakaas, popcorn en zeezout. Ik kan je vertellen dat hij ontzettend lekker is!

DSCN2034.JPG

Daarna was het tijd voor de high tea bij Quies Tea! Deze Tearoom en Teashop ligt in Amsterdam-West en wordt gerund door twee lieve mensen die oorspronkelijk uit Tsjechië komen. We werden vriendelijk begroet en mochten zelf een plek uitzoeken. Bij de high tea mag je een keuze maken uit een heleboel soorten thee. Als je niet precies weet wat voor thee het is, kun je dat gewoon vragen en zelfs ruiken! Ieder krijgt zijn/haar eigen pot thee en kopjes van Tsjechisch porselein. Even later kregen we een grote plank midden op tafel met allerlei lekkere hapjes. De eigenaar vertelde wat alle hapjes waren en waar het oorspronkelijk vandaag komt. Zo was bijvoorbeeld de cake een Tsjechisch recept en het melkdrankje genaamd Salep en de pita’s weer Turks. De thee die we allebei hadden gekozen heette Granny’s Garden; hier zat o.a. appel, aardbei, framboos, hibiscus, rode biet en verschillende soorten bessen in. We hebben allebei heel lekker gegeten, gedronken en gekletst. De sfeer in de tearoom vond ik erg prettig en rustig. Toen we uitgegeten en gedronken waren hebben we nog even een praatje gemaakt met de eigenaren en een zakje met hele lekkere kruiden gekocht. Ik vond het heel leuk om eens een ander soort high tea te doen, met eten dat voor mij nog onbekend was. Zeker een aanrader! |Frederik Hendrikstraat 24 A’dam| Quiestea.com

DSCN2012.JPG

Na de high tea waren we allebei erg moe, maar zeer voldaan. We besloten een einde aan de dag te breien en met de bus terug naar Amsterdam Centraal te rijden. Ik heb een hele leuke en gezellig dag gehad en ik zou het zeker aanraden ook wat meer van Amsterdam te zien, dan alleen de winkelstraten en de Dam.

Xoxo Saspiration

Een gedachte over “Amsterdam |Cookies, Pluk & High Tea|

Geef een reactie

